Sökning: "bubbleroom"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet bubbleroom.
1. Chatbotar ur ett UX-perspektiv : En undersökning i hur användarupplevelsen påverkas av chatbotar på svenska webbplatser
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Det blir mer uppenbart att många företag allt oftare väljer att använda sig av chatbotar. Främst gäller detta kundcentrerade sidor inom exempelvis e-handel där chatboten agerar som ett verktyg för att underlätta för kundtjänsten genom att kunna svara på enklare frågor. LÄS MER
2. Upplevelse av kundservice : En komparativ studie om skärmbaserad- och telefonbaserad kundservice
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Due to the increasing online commerce in Sweden there are more and more companies who are focusing on their online business and more and more customer are buying clothes online. This means that there has been a transition from the physical store form to the online commerce. LÄS MER
3. Den manliga blickens primat : En semiotisk bildanalys av genusrepresentationer i webbutiker
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudierSammanfattning : The advertising picture is today a complex and debated subject. Its constitution is a result of the norms of society, at the same time as it is a co-creater of them. The power and influence of the advertising picture in the creation of societal values, has for a long time been acknowledged among the feminist acadamia. LÄS MER
4. A Channel Approach to Fashion
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/IHH, FöretagsekonomiSammanfattning : Background – Previous research has evaluated different distribution systems and chan-nels that companies operate through. However, research primarily has focused on the richness of online channels rather than the value of physical stores. The following report will examine the reasons and implications underlying the choice of channel strategy. LÄS MER
5. Logistiska problem vid e-handelns tillväxt : En flerfallsstudie av svenska e-handelsföretag
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)Sammanfattning : Bakgrund: E-handel har haft en ständig ökning i Sverige sedan de första företagen startade sina verksamheter. Under de senaste åren har e-handeln visat en betydligt större tillväxttakt än detaljhandeln. LÄS MER