Sökning: "bull market"
Visar resultat 1 - 5 av 67 uppsatser innehållade orden bull market.
1. Real vs Reel: Drivers of Consumer Engagement in Online Brand Communities. A Netnographic Study on Red Bull’s Facebook Brand Page
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Online brand communities contribute to companies by being a digital extension of the brand, enabling a diversified complementary market, and constituting a driving marketing force through consumer engagement. However, with great opportunities comes also great responsibilities, and its challenges. LÄS MER
2. Ferdinand, the Unpredictable Bull : Cash Flow Distribution Behavior During U.S. Recessions - An Event Time Analysis
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för finansiell ekonomiSammanfattning : The paper employs an event study approach to investigate the behavior of aggregate cash flow distributions and stock prices in the U.S. stock market around recessions. Aggregate prices anticipate low aggregate dividend and economic growth until adjusting for the diverse time measurement methodologies. LÄS MER
3. Passiv- och aktiv fondförvaltning givet börsklimatet på marknaden
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Bakgrund: Fonder utgörs av en samling underliggande värdepapper och har som syfte att generera avkastning till de som väljer att investera i fonden. Generellt administreras fondinriktningen aktiefonder antingen genom aktiv- eller passiv förvaltning. LÄS MER
4. Hot Bull or Cold Bear? How Market Cycles Affect IPO Underpricing
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för finansiell ekonomiSammanfattning : IPO underpricing and its variability is highly cyclical and follows waves, with "hot" and "cold" IPO markets displaying radically different characteristics. Further, during the 21st century, the effect of bear-, and bull markets on stock prices increased. LÄS MER
5. This is Not Financial Advice : Ett börspsykologiskt perspektiv på svenska småsparares attityd till sociala medier
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Bakgrund: Samtidigt som breda stockholmsbörsen under 2010-talet genomgick en av de längsta tjurmarknaderna i svensk historia blev svenskarnas närvaro på sociala medier såväl utbrett som vardagligt. Det nuvarande kunskapsläget belyser skillnader inom såväl användandet av sociala medier som uppvisandet av relevanta börspsykologiska faktorer mellan kvinnor och män, men också bland olika åldersgrupper. LÄS MER