Sökning: "business Communication problem"

Visar resultat 1 - 5 av 474 uppsatser innehållade orden business Communication problem.

  1. 1. The Impact of COVID-19 on Abnormal Tone in Corporate Communication: A Comparative Analysis of Affected and Non-Affected Industries

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Muhammad Bilal; Tanvir Reza Akash; [2023-07-03]
    Nyckelord :Abnormal Tone; Affected Non-Affected Industries; CEO Letter; Covid-19; Impression Management; Information Content;

    Sammanfattning : Background and Problem Definition: Effective communication is crucial for stakeholder relationships. CEO letters convey important information, but during crises, companies and industries may misrepresent their financial health to maintain a positive impression, potentially through abnormal tone. LÄS MER

  2. 2. Utredning av leveransprecisionen hos Företag X : En analys av in- och utgående logistik, inköp och produktion

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Oskar Siggesson; Mattias Hedendahl; [2023]
    Nyckelord :Delivery precision; production planning; ABC XYZ-analysis; classification; cause and effect diagram; Leveransprecision; produktionsplanering; ABC XYZ-analys; klassificering; orsak och verkan-diagram;

    Sammanfattning : Background: The company has had a low outgoing delivery precision for a prolonged period. This creates problems as orders must be prioritized in order to be produced on time and partial deliveries are used to satisfy customers. The origin of the problem is unknown to the company, but there are suspicions that the problems arise in production. LÄS MER

  3. 3. Effektivisera och kvalitetssäkra debitering av tilläggstjänster på Postnord TPL, Region Stockholm

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknik

    Författare :Stefan José Paz Gomero; [2023]
    Nyckelord :Quality development; Lean; PDSA cycle; continuous flow; continuous improvement; process mapping; Quality management; Kvalitetsutveckling; Lean; PDSA-cykel; kontinuerligt flöde; ständiga förbättringar; processkartläggning; processledning;

    Sammanfattning : For a business to maintain its competitiveness, it should adapt to the constantly changingmarket to be able to meet the needs and expectations of their customers for quality. Thiscan be done by working with quality development and process management. LÄS MER

  4. 4. AI-systems påverkan på ledarroller och beslutsfattande

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknik

    Författare :Elin Ström; Ellen Ninsved; Sofie Strömstedt; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Digitaliseringen har revolutionerat omvärlden de senaste decennierna, och det sätts press på organisationer att ständigt vara i framkanten av ny teknologi. Artificiell intelligens (AI) används alltmer inom företag. Dess utveckling sker snabbt och är högst relevant för dessa organisationers framtid. LÄS MER

  5. 5. Framing sustainable consumerism in the retail market : a case study of Axfood

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Författare :Antonia Wistbacka; [2023]
    Nyckelord :environment; communication; framing; sustainable consumerism; retail market; consumers;

    Sammanfattning : The pressure on retail businesses to be a part of, or even lead, the transition into a more sustainable world is putting a lot of pressure on the wholesale market. The debate on whom the responsibility should fall on is divided between consumers, the government, and companies. LÄS MER