Sökning: "business pages"

Visar resultat 1 - 5 av 131 uppsatser innehållade orden business pages.

  1. 1. Andrahandsresan

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sarirat Suksing; Miriam Taki; Filippa Rensfelt; [2024]
    Nyckelord :Kundresa; hållbarhet; CSR; second-hand; köpprocess och medvetet konsumtionsbeteende.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka kundresan på andrahandsmarknaden, där utbudet på hyllan i förväg är oklart för konsumenten. Var börjar den, hur går den till och vad händer efter ett köp av ett plagg - det ska denna studie undersöka. LÄS MER

  2. 2. "GRI PÅ STEROIDER" : Hur en större revisionsbyrå formar och anpassar sig tillEU:s nya direktiv för hållbarhetsrapportering (CSRD)

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Sandra Andersson; Jesper Sundqvist; [2023]
    Nyckelord :Corporate Sustainability Reporting Directive; European Sustainability Reporting Standards; hållbarhetsrapportering; hållbarhetsdirektiv;

    Sammanfattning : The new sustainability directive Corporate Sustainability Reporting Directive [CSRD] isdescribed as the biggest thing that has happened since International Financial ReportingStandards [IFRS] was implemented in the reporting world. A watered-down Non-FinancialReporting Directive [NFRD] will be given new strength through CSRD, which entails higherand stricter requirements for reporting companies to report sustainability information to, amongother things, improve comparability and credibility, and as a step on the way to equatingsustainability reporting with financial reporting. LÄS MER

  3. 3. Frivillig hållbarhetsinformation – ett oreglerat område : En kvalitativ innehållsanalys av frivillig hållbarhetsinformation hos tio svenska företag.

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Företagsekonomi

    Författare :Tea Pellesgård; Katarina Andersson; [2023]
    Nyckelord :Voluntary sustainability information; industry affiliation; Standardized frameworks; Legitimacy theory; Signaling theory; Qualitative analysis of content; Frivillig hållbarhetsinformation; Branschtillhörighet; CSR; Standardiserade ramverk; Legitimitetsteorin; Signaleringsteorin; Kvalitativ innehållsanalys;

    Sammanfattning : Bakgrund: Under de senaste årtiondena har det växt fram en trend, både nationellt och internationellt, där hållbarhet har hamnat i fokus. Sedan 2017 har vi i Sverige lag på att vissa företag ska upprätta en hållbarhetsrapport men det är enbart 0,1 procent av alla svenska företag som omfattas av lagen. LÄS MER

  4. 4. Stigmatiserade företag och hållbarhetsrapportering : En kvantitativ studie som jämför mängd hållbarhetsrapportering mellan stigmatiseradeoch icke-stigmatiserade företag

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi

    Författare :Pontus Granlund Hugosson; Kraft Tilda; [2023]
    Nyckelord :Sustainability Reporting; Quantity; Stigmatized firms; Non-stigmatized firms; Hållbarhetsrapportering; Mängd; Stigmatiserade företag; Icke-stigmatiserade företag;

    Sammanfattning : Bakgrund: Hållbarhetsrapportering har blivit alltmer essentiellt för företag, men graden som det används varierar. Företag kan använda sig av hållbarhetsrapportering för att legitimera sin verksamhet och mängden information i rapporter kan användas för att påverka läsaren. LÄS MER

  5. 5. Kan vi lita på ett Premium Fashion företags hållbarhetsarbete?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Sara Perlman; Filippa Waldenström Bjørn; [2023]
    Nyckelord :Keywords: Sustainability; Green Marketing; Legitimacy; Institutional Organisation; Corporate Social Responsibility; Certifications; Premium Fashion Company; Business and Economics;

    Sammanfattning : Translated title: Can We Trust a Premium Fashion Company's Sustainability Work?: A Qualitative Study on a Premium Fashion Company in Germany and How Their Sustainability Work Permeates Through the Whole Company. University/programme: Lund University, Service Management - Retail Course: KSMK65, Service Management: Bachelor's Degree Essay, 15 credits Authors: Filippa Waldenström Bjørn and Sara Perlman Supervisor: Ola Thufvesson (Department of Service Management and Service Studies) Number of pages: 61 Purpose: The thesis aims to study and analyse a German Premium Fashion Company and its sustainability work, how they implement sustainability, and how its sustainability work permeates through the company. LÄS MER