Sökning: "c - lärares förhållningssätt"

Visar resultat 1 - 5 av 26 uppsatser innehållade orden c - lärares förhållningssätt.

  1. 1. Samhällskunskapsundervisning med kontroversiellt innehåll : En studie om samhällskunskapslärares sätt att erfara kontroversiellt innehåll och hur lärare bör förhålla sig till kontroverser i samhällskunskapsundervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Jonathan Larsson; [2019]
    Nyckelord :kontroversiellt innehåll; förhållningssätt; fenomenografi; lärares uppfattningar;

    Sammanfattning : Med utgångspunkt i en fenomenografisk ansats syftar uppsatsen till att undersöka och beskriva samhällskunskapslärares uppfattningar om innebörden av fenomenet kontroversiellt innehåll och uppfattningar om hur man bör förhålla sig till kontroversiellt innehåll i sin undervisning. För detta ändamål ställdes följande frågor: 1. LÄS MER

  2. 2. Om pedagogers kommunikationsstil och barns förmåga till uppmärksamhet- About teachers’ communicative style and children’s ability to focus and pay attention

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Maria E.C. Svensson; [2014]
    Nyckelord :beprövad erfarenhet; exekutiva funktioner; kommunikationsstil; medvetenhet; proaktiva insatser; uppmärksamhetsförmåga;

    Sammanfattning : Sammanfattning/AbstractProblemområdeFörmågan att koncentrera sig och att hålla fokus har stor betydelse för allt lärande. Det finns många olika faktorer som kan påverka uppmärksamhetsförmågan. LÄS MER

  3. 3. Mobilen-En nyckel till undervisning? : En studie i lärmiljö

    Kandidat-uppsats, Sektionen för lärarutbildning (LUT)

    Författare :Cecilia Andersson; Martin Ulvbielke; [2012]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning :   Syftet med detta arbete är att kunna utforska sambandet mellan undervisningsmoment och ungdomars mobiltelefonanvändning under lektionstid. I uppsatsen har undersökningar med både kvalitativ och kvantitativ karaktär genomförts. LÄS MER

  4. 4. ”Man vill ju inte ha några äckliga gubbar…” – En studie i elevers uppfattningar om lärare på Facebook

    C-uppsats,

    Författare :Magnus Delin; [2011]
    Nyckelord :sociala medier; Facebook; yrkesetiska principer; i;

    Sammanfattning : Denna examensuppsats baseras på 30 elevers uppfattningar om sin relation till lärare på detsociala nätverket Facebook. Idag har en stor del av gymnasieelever en profil på Facebook ochäven en del lärare. Att dessa två därför kommer mötas på Facebooks sociala arena äroundvikligt. LÄS MER

  5. 5. Matematik i förskolan och förskoleklassen – likheter och skillnader En studie om hur ett antal lärare i förskolan och förskoleklassen arbetar med matematiken och barns tidiga taluppfattning

    C-uppsats,

    Författare :Fazila Dizdarevic; [2011]
    Nyckelord :matematik; grundläggande taluppfattning; förskola; ;

    Sammanfattning : Den här studien handlar om hur lärare i förskolan och förskoleklassen arbetar med matematik och barns tidigataluppfattning. Syftet har varit att synliggöra likheter och skillnader i hur ett antal lärare beskriver sitt arbetssätt iförskolan och förskoleklassen gällande matematik och barns tidiga taluppfattning. LÄS MER