Sökning: "c barn skola"
Visar resultat 16 - 20 av 98 uppsatser innehållade orden c barn skola.
16. Förskoleklassens läromedel i matematik – vad som används och hur
C-uppsats,Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka vad pedagoger i förskoleklass har för syn på läromedel i matematikoch vad de erbjuder barnen för variation av dessa läromedel.Huvudfråga: Min huvudfråga är vilka läromedel som används? De två tillkommande frågorna är, hur dessaläromedel används och vad eller vem avgör valet av läromedel i matematik i förskoleklass?Metod och material: Studien är genomförd i en kommun där pedagoger som arbetar i förskoleklass fick svarapå en enkät. LÄS MER
17. Språkets betydelse för matematik
C-uppsats,Sammanfattning : Vad kan det beror på att elever har svårigheter med matematikinlärning?Hur ser lärarna på språkets betydelse för lärande och undervisning i matematik?MetodArbete utgår ifrån en kvalitativ metod som bygger på intervju med ett antal lärare i fyra olikagrundskolor för tidigare år. Jag har använt bandspelaren under intervjun med lärarna, för attkunna omskriva och analysera dem i arbetet. LÄS MER
18. Roligt eller lärorikt? : En studie om barns attityder till spel i skola och hemmiljö
Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation, medier och itSammanfattning : This report investigates digital games with focus on differences and similarities between children’s point of view when it comes to games focusing on learning compared to those focusing on entertainment. The approached group was children, 7 years old. LÄS MER
19. Kompetensförsörjning eller självförverkligande? - En analys av underlaget till Lpf94 och Gy11 ur ett klassreproduktivt perspektiv
C-uppsats,Sammanfattning : Sammanfattning: Det är ett känt faktum att barn till akademiker klarar sig bättre i skolans värld än barn till föräldrar med arbetarklassbakgrund. I och med detta är risken stor att ungdomar utbildar sig till liknande yrken som sina föräldrar och därför sällan lämnar sin klasstillhörighet. LÄS MER
20. Föräldrarna och likabehandlingsplanen -En kvalitativ studie om hur insatta föräldrarna är i likabehandlingsplanen och dess innehåll
C-uppsats,Sammanfattning : Sammanfattning:Syftet med arbetet är att ta reda på hur föräldrarna ser på likabehandlingsplanen och dess innehåll, dvs se omföräldrarna upplever att det som står i styrdokument och liknande dokument stämmer med hur det ser ut ipraktiken. De konkreta frågeställningarna är:-Vad vet föräldrarna om likabehandlingsplanen?-Hur har de fått informationen?-Vad vet de om skolans skyldigheter gentemot lagen vad gäller arbetet med likabehandling och kränkningar?-Hur ser föräldrarna på den berörda skolans arbete med likabehandlingsplanen och dess innehåll samt sin egen roll i arbetet?Det som framkom genom intervjuer av föräldrar till barn i årskurserna 1-3 på en liten skola i Västra Götalandslän, var att föräldrarnas kunskaper var bristfälliga vad gällde planens innehåll samt de lagar som reglerade detta. LÄS MER