Sökning: "c employer branding"
Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade orden c employer branding.
1. Viral Attraction: Incongruency in Job Adverts on Social Media
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : Organizations are facing increasing challenges when it comes to securing talent. Harsh competition and a young generation more inclined to bargain means more activities to stand out and become an attractive employer. LÄS MER
2. Fair of Attraction? A quantitative study of the effect of recruiter friendliness and unfriendliness on perceived employer and organizational attractiveness among university students
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : Devoting effort to being an attractive employer has become crucial for organizations and it has gained focus both in the industry as well as in research. Thus, employer branding processes such as early recruitment activities present a critical opportunity to attract future talent. LÄS MER
3. Från student till fastighetsmäklare : En kvalitativ studie med inblick i rekryteringsprocessen
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Sammanfattning Titel: Från student till fastighetsmäklare – En kvalitativ studie med inblick i rekryteringsprocessen Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Jonatan Hallqvist och Linus Ottosson Hahne Handledare: Agneta Sundström och Benny Berggren Datum: Maj 2020 Problematisering och Syfte: Forskningen idag verkar begränsad gällande strategier och kommunikation från fastighetsmäklarföretag mot blivande fastighetsmäklare med syfte att rekrytera. Syftet med studien är därmed att öka förståelsen för hur säljande organisationer använder olika marknadsföringsstrategier med mål att rekrytera studenter samt att förklara deras arbete med varumärkesförmedling. LÄS MER
4. Där kompetenta medarbetare trivs - En kvalitativ studie om vad organisationer bör tänka på i strävan mot att bli en externt och internt attraktiv arbetsgivare
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : All employers possess an employer brand and the importance of strengthening it is increasing. There is a lack of competence in many sectors and more organisations compete for the same employees. Research shows that a strong employer brand increases the chances to attract the best talents and most competent people. LÄS MER
5. WACC: Where Are the Corporate Chicks? A study on female presence within corporate finance and banks' efforts to increase it.
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : The financial industry, especially corporate finance, has historically been perceived as somewhat male-dominated. During recent years however, attention has been drawn to increased efforts to achieving gender equality among professionals within finance, followed by debates regarding the importance of it. LÄS MER