Sökning: "c uppsats aktie"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden c uppsats aktie.

  1. 1. Bolagsvärdering enligt valuebased management : - tillämpning på Skistar

    Kandidat-uppsats, Institutionen för Ekonomi och Informatik; Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Johan Myhr; Anders Johansson; [2009]
    Nyckelord :Bolagsvärdering; valubased management;

    Sammanfattning : Level: Thesis in Business Administration Date: 20009-06-11 Authors: Anders Johansson & Johan Myhr E-mail: [email protected][email protected] Tutor: Mona Andersson Title: Company valuation according to Value Based Management – application to SkiStar Problem: Different operators constantly supervise Companies listed at the stockmarket. LÄS MER

  2. 2. En företagsanalys av Electrolux

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Malin Rönnfors; Karim Amin; [2008-01-29]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att analysera Electrolux aktie ur ett aktieägarperspektiv under de senaste åren. Electrolux verkar på en marknad med hård konkurrens där det blir nödvändigt att finna nya sätt att skapa konkurrensfördelar. Enbart konkurrera med produktens tekniska kvalité räcker inte. LÄS MER

  3. 3. Nyintroduktioner -En undersökning av underpris och långsiktig prestation av nyintroducerade aktier på Stockholmsbörsen

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lucas Persson; Emil Andersson; [2005]
    Nyckelord :Nyintroduktion; IPO; Underpris; Underprestation;

    Sammanfattning : En nyintroduktion av en aktie, på engelska kallat IPO, är när ett företag väljer att introducera aktier i företaget till att handlas publikt på aktiemarknaden. I denna uppsats undersöker vi hur nyintroduktioner på Stockholmsbörsen A- och O-lista presterar under den första dagens handel samt på 18 månaders sikt. LÄS MER

  4. 4. Investor relations i svenska börsföretag : om trovärdighet, roller och dialog

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Jonas Andersson; [2002]
    Nyckelord :Press and communication sciences; Journalistik; media; kommunikation; Social Sciences;

    Sammanfattning : Problem och syfte: Investor relations (IR) är en funktion i framför allt börsnoterade företag för att hantera relationen med kapitalmarknadens aktörer. Den litteratur som behandlar IR har många olika teoretiska baser, bl. a. LÄS MER