Sökning: "c uppsats borås"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden c uppsats borås.

  1. 1. Kundvärde i konsumentreturer : En jämförande studie om hur svenska e-handelsföretag inom modebranschen skapar kundvärde genom returns management-processen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Astrid Lindahl; Nathalie Andersson; Pauline Westman; [2019]
    Nyckelord :returns management; customer value; value chain; e-commerce; fashion industry; returns management; kundvärde; värdekedja; e-handel; modeindustri;

    Sammanfattning : Digitalisering är idag en av de mest inflytelserika trenderna inom modebranschen, vilket bland annat är starkt kopplat till att e-handel blivit ett allt mer självklart val för konsumenter. I samband med detta har konsumenter i allt större utsträckning börjat betrakta sitt eget hem som provrummet i den digitala butiken, vilket har lett till att returer är ett växande problem för e-handelsföretag. LÄS MER

  2. 2. Efficient social media marketing for sustainable fashion companies : Increasing interest and engagement on Instagram among millennial males by appealing to their values.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Natalia Lilja; [2019]
    Nyckelord :Sustainable fashion; Social media marketing; millennial male; marketing; Instagram content for marketing; Hållbart mode; Sociala media marknadsföring; Millenium mannen; Marknadsföring; Instagram innehåll för marknadsföringssyfte;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this paper is to identify how social media, specifically Instagram can be used to encourage interest among the millennial male for sustainable fashion products. The study contributes to give marketing insights and a broader understanding of the millennial male’s online behaviour, so that fashion companies within the sustainable sector of the industry can benefit from these when broadening their target market. LÄS MER

  3. 3. Ledarskap i volontärorganisationer

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Frida Carlsson; Amanda Hallin; [2014]
    Nyckelord :Ledarskap; motivation; Leadership; voluntary organizations; motivation; volunteers; similarities; differences; rewards; volontärorganisationer; volontärer; likheter; skillnader; belöningar;

    Sammanfattning : Följande C-uppsats inom företagsekonomi behandlar ämnet ledarskap med inriktningen ledarskap inom volontärorganisationer. Studien är kvalitativ och är baserad på teorier och praktiska exempel. LÄS MER

  4. 4. Inköpsassistent : vem får jobbet? En studie i konkurrensen mellan textila utbildningar i Borås.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :SANDRA CARLQVIST; SANNA ULANDER; [2010]
    Nyckelord :assistant buyer; ky teko; education; competition; textile economics; textile product development focusing on entrepreneurship and business;

    Sammanfattning : Titel: Inköpsassistent – vem får jobbet? En studie i konkurrensen mellan textila utbildningar iBorås.Författare: Sandra Carlqvist och Sanna UlanderHandledare: Sven-Erik Hänel, TextilhögskolanTyp av arbete: C-uppsats i Textil produktutveckling med entreprenörs- och affärsinriktning 15 högskolepoängInstitution: TextilhögskolanSpråk: SvenskaHuvudämne: Hur står sig en student från programmet Textil produktutveckling med entreprenörs- och affärsinriktning (TPU) gentemot konkurrerande programstudenter från Textilekonom och KY-Teko när de söker jobb som inköpsassistent?Bakgrund: TPU är ett nytt program och i juni 2010 går den första avgångsklassen ut med kandidatexamen. LÄS MER

  5. 5. Human Resource funktionens roll och arbetssätt : I en lågkonjunktur och i framtiden

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen för Pedagogik

    Författare :Alexander Tonelli; Alexandra Zivkovic; [2010]
    Nyckelord :HR; human resources; roll; lågkonjunktur; framtid; arbetssätt;

    Sammanfattning : Denna c-uppsats är skriven 2010 då vi befinner oss i en lågkonjunktur. Vid genomgång av tidigare forskning om Human Resource funktionen fann vi att det inte har gjorts någon forskning om HR-funktionen i en lågkonjunktur. LÄS MER