Sökning: "c uppsats handel"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden c uppsats handel.

  1. 1. Begränsar begränsningen av begränsningsvillkor samtliga begränsningsmöjligheter av växthusgasutsläpp? - Den förvirrande bestämmelsen i 16 kap. 2 § c miljöbalken

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Lisa Hammarlund; [2020]
    Nyckelord :miljörätt; utsläpp av växthusgaser; EU:s utsläppshandel; Law and Political Science;

    Sammanfattning : The Swedish Environmental Code is an important tool for reducing Sweden’s greenhouse gas emissions and the prospect of reaching a climate-neutral state by the year 2045. The Environmental Code’s permit procedure for environmentally hazardous activities can influence the actions and precautionary measures a business operator must undertake when operating an activity that causes inconvenience to the environment though, for example, greenhouse gas emissions. LÄS MER

  2. 2. Kundvärde i konsumentreturer : En jämförande studie om hur svenska e-handelsföretag inom modebranschen skapar kundvärde genom returns management-processen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Astrid Lindahl; Nathalie Andersson; Pauline Westman; [2019]
    Nyckelord :returns management; customer value; value chain; e-commerce; fashion industry; returns management; kundvärde; värdekedja; e-handel; modeindustri;

    Sammanfattning : Digitalisering är idag en av de mest inflytelserika trenderna inom modebranschen, vilket bland annat är starkt kopplat till att e-handel blivit ett allt mer självklart val för konsumenter. I samband med detta har konsumenter i allt större utsträckning börjat betrakta sitt eget hem som provrummet i den digitala butiken, vilket har lett till att returer är ett växande problem för e-handelsföretag. LÄS MER

  3. 3. Kundlojalitet inom e-handeln : En kvalitativ studie ur ett företagsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Filip Forslund; Mattias Wikström; [2016]
    Nyckelord :Customer loyalty; Cognitive loyalty; Affective loyalty; Conative loyalty; E-commerce; Kundlojalitet; kognitiv lojalitet; affektiv lojalitet; konativ lojalitet; e-handel;

    Sammanfattning : Titel: Kundlojalitet inom e-handeln Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Filip Forslund & Mattias Wikström Handledare: Jens Eklinder Frick Datum: Januari 2016 Syfte: Syftet med studien är att belysa hur företag inom e-handeln arbetar med de attitydmässiga dimensionerna kognitiv, affektiv och konativ kundlojalitet. Metod: I studien användes en kvalitativ metod vilket ansågs lämpligt för att få en djupare förståelse kring syftet med arbetet. LÄS MER

  4. 4. Critical Analysis of the EU Emissions Trading Scheme in light of the Case C-366/10 ATA and Others

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Karin Henrikz; [2015]
    Nyckelord :EU-law; Public international law; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Ett av de mest internationellt kritiserade besluten som Europeiska unionen tagit var då de 2008 beslutade att inkludera alla flyg till och från EU i Europeiska unionens handel med utsläppsrätter (EU ETS). Med betydelsen att flygbolagen skulle bli tvungna att handla med utsläppsrätter inte bara gällande de utsläpp som skedde inom Europeiska unionens luftrum utan också utanför. LÄS MER

  5. 5. Trovärdighet på onlinebutiker inom mode : En kvalitativ studie av den estetiska utformningens påverkan på trovärdigheten vid ett första intryck

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation, medier och it

    Författare :Anna Furberg; Sandra Lindholm; [2012]
    Nyckelord :Credibility; aesthetics; design; first impression; e-commerce; webdesign; fashion; Trovärdighet; estetisk utformning; första intryck; e-handel; webbdesign; mode;

    Sammanfattning : E-commerce is becoming more common in Sweden and many Swedes buy clothing and sporting goods online. Online fashion retailers offer a visually pleasing range of products, which places greater emphasis on the aesthetic design of the online retailer. LÄS MER