Sökning: "c- ekonomi försäljning"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden c- ekonomi försäljning.

  1. 1. Kostnads- och klimatpåverkansanalys vid anskaffning av kontorsmöbler : - En fallstudie av fyra scenarier utifrån Söderhamns kommuns förutsättningar

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för byggnadsteknik, energisystem och miljövetenskap

    Författare :Joakim Göthe; Andreas Helgesson; [2023]
    Nyckelord :circular business models; circular economy; furniture flows; municipal services; municipal economic effect; cirkulära affärsmodeller; cirkulär ekonomi; möbelflöden; kommunala verksamheter; kommunekonomisk effekt;

    Sammanfattning : Parisavtalets målsättning om att hålla temperaturökningen på jorden väl under 2°C såväl som målsättningar inom EU och Sverige att ställa om till cirkulära affärsmo-deller för att minska utsläppen av växthusgaser är fantastiska planer. Ändå kastas det omkring en miljon möbler årligen inom Europa. LÄS MER

  2. 2. Återbruk av kontorsmöbler

    Master-uppsats, Lunds universitet/Miljövetenskaplig utbildning

    Författare :Jonas Hägg; [2020]
    Nyckelord :Kontorsmöbler; hållbarhet; cirkulär ekonomi; återbruk; Earth and Environmental Sciences; Business and Economics;

    Sammanfattning : This thesis was conducted to quantitatively describe environmental and economic benefits from reuse of office furniture together with a status analysis of methods used to calculate that kind of data. Information was gathered from literature and interviews with industry players. LÄS MER

  3. 3. Kan jag lita på dig? : En studie om hur demografiska faktorer påverkar förtroendet till Electronic Word of Mouth inom försäljningsbranschen.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Robert Sundström; Jonatan Viklund; [2019]
    Nyckelord :Trust; demography; eWOM; reviews; sales; real estate agents; Förtroende; demografi; eWOM; recensioner; försäljning; fastighetsmäklare;

    Sammanfattning : Titel: Kan jag lita på dig? – En studie om hur demografiska faktorer påverkar förtroendet till Electronic Word of Mouth inom försäljningsbranschen. Nivå: C-uppsats, examensarbete i företagsekonomi Författare: Jonatan Viklund & Robert Sundström Handledare: Jonas Molin & Lars-Johan Åge Datum: 2019-09-07 Syfte: Syftet med studien är att analysera hur förtroendet till eWOM inom försäljningsbranschen påverkas av demografiska aspekter. LÄS MER

  4. 4. Från eWOM till köpintention : En studie om hur valens och argumentkvalitet i en recension påverkar konsumentens köpintention

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Tobias Fält; Viktor Hamwi; [2019]
    Nyckelord :eWOM; reviews; purchase intention; valence; argument quality; eWOM; recensioner; köpintention; valens; argumentkvalitet;

    Sammanfattning : Titel: Från eWOM till köpintention – En studie om hur valens och argumentkvalitet i en recension påverkar konsumentens köpintention  Nivå: C-uppsats, examensarbete i ämnet företagsekonomi  Författare: Tobias Fält & Viktor Hamwi  Handledare: Jonas Kågström  Datum: 2019 - januari  Syfte: Syftet är att analysera vilken roll valens och argumentkvalitet i en restaurangs onlinerecensioner har för påverkan på konsumentens köpintention. Metod: Studien använder sig av en kvantitativ forskningsmetod med en webbaserad enkätundersökning som grund för det insamlade materialet. LÄS MER

  5. 5. En studie av samspel inom säljcoaching

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Andreas Dahlström; Lars Steneryd; [2013]
    Nyckelord :Säljcoaching; Feedback; Förebild; Förtroende; Respekt; Försäljning; Säljare; Säljcoach; Samspel.;

    Sammanfattning : Titel: En analys av samspelet inom säljcoaching ur ett företagsekonomiskt perspektiv Nivå: C-uppsats i Företagsekonomi Författare: Andreas Dahlström & Lars Steneryd Handledare: Lars-Johan Åge Datum: 2013-06 Syfte: Säljcoaching är idag ett välkänt begrepp och ett viktigt verktyg som finns tillgängligt för att förbättra försäljningsprestationer, maximera produktivitet och uppnå ökad lönsamhet för företag. Huvudsyftet med uppsatsen är att belysa samspelet mellan säljcoachen och personen som blir säljcoachad med avseende på de tre säljcoachingkonstruktionerna - feedback, coachen som en förebild och ömsesidigt förtroende och respekt mellan dessa parter. LÄS MER