Sökning: "c- interaktionsdesign"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden c- interaktionsdesign.

  1. 1. Assessment of Test-driven Development in an industrial context

    Master-uppsats, KTH/Medieteknik och interaktionsdesign, MID

    Författare :Daniel Gustavsson; [2017]
    Nyckelord :TDD; Test-driven development; ITL; Scrum; DD KLOC;

    Sammanfattning : Test-driven development (TDD) has been the target of many articles in which the authors try to reveal the impact of TDD compared to the traditional iterative test-last approach (ITL). Most of the existing articles conducts case studies in academic setting or in industrial setting with focus on metrics of little relevance for the industry. LÄS MER

  2. 2. Leap Motion : En undersökning kring användarupplevelsen av handgester som styrningsverktyg för persondatorer

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Kristin Olofsson; Justyna Karpinska; [2015]
    Nyckelord :Interaction design; geatural navigation; Leap Motion; ergonimics; Interaktionsdesign; navigation med handgester; Leap Motion; ergonomi;

    Sammanfattning : Denna C-uppsats undersöker ifall gestbaserad interaktion med Leap Motion leder till trötthet i armen. Den undersöker även potentiella utvecklingsmöjligheter för produkten. Syftet med studien är att undersöka specifika handgester med Leap Motion och framtagande av riktlinjer för interaktionsdesigners. LÄS MER

  3. 3. En undersökning i möjligheten att använda interaktiva plattformar som stöd för inlärning i skolmiljö.

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Christofer Malmberg; [2015]
    Nyckelord :Människa-teknik interaktion; interaktionsdesign; utvecklingsteori;

    Sammanfattning : Den här C-uppsatsen utforskar möjligheterna att utforma applikationer till interaktiva plattformar som lär barn att lösa abstrakta problem och samtidigt är användbara för lärare i skolmiljö. Uppsatsen presenterar olika teorier och använder sedan det insamlade materialet som utgångspunkt för att testa om och hur dessa teorier kan tillämpas i ett specifikt fall. LÄS MER

  4. 4. Design and Evaluation of a Mobile Ticket System

    Master-uppsats, Lunds universitet/Ergonomi och aerosolteknologi

    Författare :Christoffer Olsson; Joakim Marculescu; [2014]
    Nyckelord :Travel planner Public transport Ticket purchasing Low-Fidelity Prototype High-Fidelity Prototype Lo-Fi Hi-Fi Interaction design Graphical User Interface Skånetrafiken Windows Phone Usability Usability testing Prototyping Brainstorming Surveys Expert reviews Observations Interviews; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : The purpose of this master thesis was to examine the possibility to develop an overall alternative solution, to the current mobile applications used for public transport in the region of Skåne, Sweden. The aspect and development of the new application was based on interaction design and usability. LÄS MER

  5. 5. Designriktlinjer för övervakningssystem

    Kandidat-uppsats, IT-universitetet i Göteborg/Tillämpad informationsteknologi

    Författare :Daniel A. Brännlund; Fredrik C. Davidsson; [2013-09-20]
    Nyckelord :Designmönster; Designprinciper; Giraffe AMB; Saab; Interaktionsdesign;

    Sammanfattning : Designprinciper används av interaktionsdesigners för att underlätta skapandet av användarvänlig design genom att få dessa att tänka på olika aspekter av designen. Dessa principer har vidareutvecklats sedan uppkomsten på 1990-talet och idag används de ofta inom interaktionsdesign. LÄS MER