Sökning: "c- om barn och rörelse"

Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden c- om barn och rörelse.

  1. 1. Att synliggöra fysisk aktivitet för att påverka hälsan hos skolelever

    C-uppsats,

    Författare :Louise Carlander; Ana-Laura Rivero; [2011]
    Nyckelord :Idrott och hälsa; fysisk aktivitet; lärande;

    Sammanfattning : SammanfattningEftersom både skolans läroplaner och forskning visar på hur viktigt det är med fysisk aktivitet i alla åldrar vill vii vår studie se hur lärarna arbetar med ämnet idrott och hälsa för att hitta nya lösningar och möjligheter medsyftet att förbättra elevernas delaktighet och intresse för god hälsa och fysisk aktivitet i ett framtidsperspektiv.Vi vill ta reda på hur mycket tid som går åt till planering och utförandet av idrott och hälsa på skoltid. LÄS MER

  2. 2. Matematikinlärning genom skapande verksamhet. En kvalitativ studie

    C-uppsats,

    Författare :Eva Lundin-Schreiber; Meg Yan; [2011]
    Nyckelord :Matematikinlärning; Skapande Verksamhet; Ämnesinte;

    Sammanfattning : SammanfattningDenna studie handlar om hur fyra förskollärare resonerar om ett integrerat arbetssätt där de väver sammanskapande verksamhet med matematik. Studiens syfte är: Är det möjligt att integrera skapande verksamhet medmatematik för att stimulera barns matematikförståelse i förskolan?Läroplanen för förskolan, Lpfö98, betonar att barn i förskolan ska få lära sig matematik i meningsfullasammanhang och att förskolan ska sträva mot att utveckla barns förmåga att kommunicera med hjälp av vidgadeuttrycksformer såsom bild, musik, dans, rörelse och rytmik. LÄS MER

  3. 3. Matematik genom estetiska uttrycksformer

    C-uppsats,

    Författare :Narges Ghasemi; [2011]
    Nyckelord :barn; matematik; lärande och utveckling; estetiska;

    Sammanfattning : Den här studien handlar om matematik genom estetiska uttrycksformer i förskolansverksamhet. Syftet med undersökningen är att undersöka hur pedagoger använder estetiskauttrycksformer som redskap för att lära barn grundläggande matematiska begrepp i förskolan. LÄS MER

  4. 4. Kroppens enda roll är inte att bära omkring på hjärnan! – En undersökning om och hur några lärare arbetar med rörelse i sin undervisning.

    C-uppsats,

    Författare :Madeleine Brännsten; Anna Pernestam; [2011]
    Nyckelord :Rörelse; motorik; inlärningsstilar; koncentrations;

    Sammanfattning : SammanfattningVårt syfte med arbetet är att undersöka om lärare arbetar med rörelse i sin undervisning,följaktligen om de tillgodoser de elever som framförallt har en kinestetisk lärostil. Syftet medarbetet är också ta reda på hur lärare ser på elevers lärande och deras olika inlärningsstilar. LÄS MER

  5. 5. Lek och rörelse i skolan En explorativ studie av elever och lärare i Uganda och Sverige

    C-uppsats,

    Författare :Angelica Bengtsson; Lisa Andersson; Lena Löfvenborg; [2009]
    Nyckelord :koncentration; lek; lekmaterial; milj;

    Sammanfattning : ______________________________________________________________________________SyfteSyftet med detta arbete är att studera barns lek och rörelse i skolan i Uganda och Sverige. Vi vill undersökaom materialtillgång, metod och miljö skiljer sig länderna emellan när det kommer till lek och rörelse underraster och lektioner. LÄS MER