Sökning: "c- upplevelse av"

Visar resultat 1 - 5 av 244 uppsatser innehållade orden c- upplevelse av.

  1. 1. Utvärdering av implementering : Fysisk aktivitet under arbetstid

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Avdelningen för fysioterapi

    Författare :Elsa Wallin; Moa Wendelhag; [2024]
    Nyckelord :Musculoskeletal pain; sedentary behavior; workplace intervention; resistance training; physiotherapy; Muskuloskeletal smärta; stillasittande; arbetsplatsintervention; styrketräning; fysioterapi;

    Sammanfattning : Introduktion: Långvarigt stillasittande och repetitivt arbete har visat på negativa kroppsliga effekter som till exempel muskuloskeletala besvär och ökad risk för hjärt-kärlsjukdomar. Som motvikt finns evidens för att variation under arbetsdagen i form av korta, aktiva pauser ger positiva effekter där så lite som två minuter styrketräning per dag räcker. LÄS MER

  2. 2. Belöningssystem Och Motivation I Små- Och Medelstora Redovisningsbyråer I Sverige : En kvalitativ studie om användningen av belöningssystem och dess påverkan på anställdas motivation och nöjdhet

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Rawan Shamieh; Edin Tahiri; James Manzi; [2024]
    Nyckelord :Rеward systеm; financial rеward; non-financial rеward; motivation; intrinsic motivation; еxtrinsic motivation; small and mеdium accounting firms; Bеlöningssystеmеt; ekonomiska bеlöning; ickе-ekonomiska bеlöning; motivation; inrе motivation; yttrе motivation; små och mеdеlstora rеdovisningsbyråеr;

    Sammanfattning : Background and problеms: In thе accounting industry, charactеrizеd by intеnsivе workloads and high dеmands, small and mеdium-sizеd firms facе thе challеngе of compеting for a limitеd pool of qualifiеd workforcе. Simultanеously, thеy must navigatе rеsourcе constraints whilе maintaining еfficiеncy and quality in thеir opеrations. LÄS MER

  3. 3. ”Det skedde en förändring som faktiskt blev en del av mig”: Patientperspektiv på den terapeutiska förändringsprocessen vid PFPP hos patienter med personlighetssyndrom, kluster C

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Nicolas Dahlberg; Rebecca Wollert Ehlers; [2023]
    Nyckelord :Panic-focused psychodynamic therapy; personlighetssyndrom; paniksyndrom; terapeutisk förändring; personality disorder; panic-disorder; therapeutic change; Social Sciences;

    Sammanfattning : Studiens syfte var att undersöka hur förändringsprocessen upplevs vid panikfokuserad psykodynamisk korttidsterapi vid komorbid personlighetssyndrom, kluster C. Studiens urval bestod av 16 deltagare från forskningsprojektet POSE som uppfyllde kriterier för personlighetssyndrom, kluster C. LÄS MER

  4. 4. Att bli identifierad med sin blodsmitta

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för vård, arbetsliv och välfärd

    Författare :Henrik Eliasson; Robin Oskarsson; [2023]
    Nyckelord :HIV-positive; experience of stigma; discrimination; hepatitis C;

    Sammanfattning : Bakgrund och problemformulering: Patienter med blodsmitta riskerar att bli sedda utifrån sin blodsmitta. Det kan bero på stigmatisering och förlegade synsätt som är formade utifrån vårdinrättningarnas vårdkultur. Patienten kan bli identifierad med sin blodsmitta och kan därmed få sämre vårdande möten eller utebliven vård. LÄS MER

  5. 5. Nätbaserad undervisning på SFI ur elevperspektiv : En kvalitativ studie om sex elevers upplevelser av för- och nackdelar med nätbaserad undervisning på SFI

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildning

    Författare :Nurbika Abdulmuslimova; [2022]
    Nyckelord :Svenska för invandrare SFI ; digitala verktyg; distansundervisning; fjärrundervisning; närundervisning; muntlig färdighet;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att undersöka hur SFI C- och D-elever (studieväg 3) upplever nätbaserad undervisning under Coronapandemin samt vilka erfarenheter eleverna har om arbetet med digitala verktyg och vilka möjligheter och begränsningar nätbaserad undervisning har vad gäller muntlig färdighet. Dessutom vill jag undersöka vilka möjligheter och utmaningar med nätbaserad undervisning jämfört med närundervisning i SFI beskrivs av eleverna. LÄS MER