Sökning: "c-uppsats lärarhögskolan stockholm"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden c-uppsats lärarhögskolan stockholm.

  1. 1. Varenda gång en bok läses skrivs den om

    Kandidat-uppsats, Lärarhögskolan i Stockholm

    Författare :Camilla Drottshage; Christian Hökenhammar; [2008]
    Nyckelord :Skönlitteratur;

    Sammanfattning : Detta är en C-uppsats som är skriven för institutionen ”Individ – omvärld och lärande” vid Lärarhögskolan i Stockholm under höstterminen 2007. Syftet med denna studie är att undersöka hur pedagoger arbetar med skönlitteratur i grundskolans yngre åldrar. LÄS MER

  2. 2. Föräldrasamverkan ur ett förskollärarperspektiv

    Kandidat-uppsats, Lärarhögskolan i Stockholm

    Författare :Lilian Veider; Sigrid Senghore; [2007]
    Nyckelord :föräldrasamverkan; förskolan; förskollärare; uppfattningar; fenomenografi; litteraturstudie;

    Sammanfattning : Syftet med denna C-uppsats har varit att få ökad insikt och kunskap kring föräldrasamverkan i förskolan. Vi har valt att undersöka och analysera föräldrasamverkan ur ett förskollärarperspektiv. LÄS MER

  3. 3. ”Dom är ju olika” : En intervjustudie om lärares uppfattningar om könskillnader i skolprestationer

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Lärarhögskolan i Stockholm

    Författare :Veronica Brink; Malin Stengård; [2007]
    Nyckelord :Kön; Genus; Skolframgång; Maskulinitet; Klass; Etnicitet;

    Sammanfattning : Denna C-uppsats behandlar lärares uppfattningar om fenomenet att flickor och pojkar presterar olika bra i skolan och framförallt i svenskämnet. Vår bakgrund är den forskning som visar att pojkar, framför allt på senare år, halkar efter flickor betygsmässigt. LÄS MER

  4. 4. Varför arbetslag i skolan?

    Kandidat-uppsats, Lärarhögskolan i Stockholm

    Författare :Hanna Eriksson; Jeanette Öström; [2007]
    Nyckelord :arbetslag; samverkan; skolutveckling;

    Sammanfattning : Intervjustudien i denna c-uppsats innefattar sex kvalitativa intervjuer med pedagoger verksamma i integrerade arbetslag inom skolans tidigare år. Syftet med denna c-uppsats har varit att undersöka det som synes vara det självklara i organisationsformen arbetslag. LÄS MER

  5. 5. Hur är en bra lärare? : Ur ett elevperspektiv

    Kandidat-uppsats, Lärarhögskolan i Stockholm

    Författare :Linda Hellfon; Annie Skoog; [2007]
    Nyckelord :bra lärare; lärarprofession; lärarrollen; lärarkompetenser; barns tankar; barnperspektiv;

    Sammanfattning : Intervjustudien i denna c-uppsats omfattar tre kvalitativa gruppintervjuer med elever som går i låg- mellan- och högstadiet på två olika skolor. Syftet med denna c-uppsats har varit att synliggöra elevernas tankar kring vad som kännetecknar en bra lärare. LÄS MER