Sökning: "c-uppsats lärarhögskolan stockholm"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden c-uppsats lärarhögskolan stockholm.
1. Varenda gång en bok läses skrivs den om
Kandidat-uppsats, Lärarhögskolan i StockholmSammanfattning : Detta är en C-uppsats som är skriven för institutionen ”Individ – omvärld och lärande” vid Lärarhögskolan i Stockholm under höstterminen 2007. Syftet med denna studie är att undersöka hur pedagoger arbetar med skönlitteratur i grundskolans yngre åldrar. LÄS MER
2. Föräldrasamverkan ur ett förskollärarperspektiv
Kandidat-uppsats, Lärarhögskolan i StockholmSammanfattning : Syftet med denna C-uppsats har varit att få ökad insikt och kunskap kring föräldrasamverkan i förskolan. Vi har valt att undersöka och analysera föräldrasamverkan ur ett förskollärarperspektiv. LÄS MER
3. ”Dom är ju olika” : En intervjustudie om lärares uppfattningar om könskillnader i skolprestationer
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Lärarhögskolan i StockholmSammanfattning : Denna C-uppsats behandlar lärares uppfattningar om fenomenet att flickor och pojkar presterar olika bra i skolan och framförallt i svenskämnet. Vår bakgrund är den forskning som visar att pojkar, framför allt på senare år, halkar efter flickor betygsmässigt. LÄS MER
4. Varför arbetslag i skolan?
Kandidat-uppsats, Lärarhögskolan i StockholmSammanfattning : Intervjustudien i denna c-uppsats innefattar sex kvalitativa intervjuer med pedagoger verksamma i integrerade arbetslag inom skolans tidigare år. Syftet med denna c-uppsats har varit att undersöka det som synes vara det självklara i organisationsformen arbetslag. LÄS MER
5. Hur är en bra lärare? : Ur ett elevperspektiv
Kandidat-uppsats, Lärarhögskolan i StockholmSammanfattning : Intervjustudien i denna c-uppsats omfattar tre kvalitativa gruppintervjuer med elever som går i låg- mellan- och högstadiet på två olika skolor. Syftet med denna c-uppsats har varit att synliggöra elevernas tankar kring vad som kännetecknar en bra lärare. LÄS MER