Sökning: "c-uppsats marknadsföring artiklar"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden c-uppsats marknadsföring artiklar.

  1. 1. Förvaltningsstrategier -   fyra värdeskapande perspektiv : En analys av fastighetsbolag i Sverige

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Madeleine Agerhill; Johan Eriksson; [2015]
    Nyckelord :fastigheter; förvaltning; CREM; indirekta; värde; kund;

    Sammanfattning : SAMANFATTNING Titel: Förvaltningsstrategier - fyra värdeskapande perspektiv Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Madeleine Agerhill & Johan Eriksson Handledare: Jens Eklinder Frick Datum: 2015 - februari Syfte: Syftet med vår studie är att utifrån de fyra indirekt värdeskapande perspektiven; finansiellt, kund, interna process samt innovation- och tillväxt, analysera hur fastighetsbolag utformar sina CREM- relaterade strategier. Metod: Uppsatsens primära data har samlats in genom semistrukturerade intervjuer med tio stycken personer från några lokala samt några av Sveriges största fastighetsbolag. LÄS MER

  2. 2. Lagen om valfrihet : kommun och konkurrens vid marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Carina Eriksson; Mathias Berglund; [2012]
    Nyckelord :Marknadsföring; konkurrens; Lagen om valfrihet;

    Sammanfattning : ABSTRACT Titel: Lagen Om Valfrihet: Kommun och konkurrens vid marknadsföring. Nivå: C uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Carina Eriksson och Mathias Berglund Handledare: Per-Arne Wikström Datum: Juni 2012 Syfte: Arbetet avser att undersöka om kommunal verksamhet kan och får konkurrera med privata utförare när det gäller marknadsföring. LÄS MER

  3. 3. Doftmarknadsföring, ett nytt fenomen?

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Viktor Strandvik; Oskar Elfstrand; [2012]
    Nyckelord :Doftmarknadsföring; sinnesmarknadsföring; marknadsföring; upplevelseekonomi;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING Titel: Doftmarknadsföring, ett nytt fenomen? Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Viktor Strandvik & Oskar Elfstrand Handledare: Per-Arne Wikström Datum: 2012-05 Syfte: Sinnesmarknadsföring är ett relativt nytt begrepp för många. Vi har i detta arbete fördjupat oss inom det ovanliga begreppet doftmarknadsföring. LÄS MER

  4. 4. Ett Handslag för flickbandyn : en granskning av Handslagets betydelse för flickor inom föreningsverksamheten i svensk bandy

    Kandidat-uppsats, Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap

    Författare :Linnea Carlson; Anna Klingborg; [2006]
    Nyckelord :Tränarlänkbandy;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningar Syftet med vår C-uppsats var att belysa Handslagets betydelse för de föreningarna som har beviljats medel för att satsa på flickors bandyspelande. De frågeställningar vi följde var: • Vad har föreningarna använt Handslagsmedlet till? • Har det enligt föreningarna skett någon förändring inom flickbandyn efter Handslagssatsningen? • Hur ser flickors villkor ut i de undersökta föreningarna? Metod Vi valde ett kvantitativt arbetssätt för att få fram information genom enkäter. LÄS MER