Sökning: "c-uppsats pedagogik kvalitativ metod"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden c-uppsats pedagogik kvalitativ metod.

  1. 1. Balansens betydelse mellan struktur och frihet för ett kompetent ledarskap : En kvalitativ studie beträffande tre ledares uppfattningar om fenomenet.

    Kandidat-uppsats, Akademin för utbildning och ekonomi

    Författare :Samuel Karlsson; Olof Wallin; [2012]
    Nyckelord :Ledarskap; struktur; frihet; balans; organisationskultur; hälsa; människosyn;

    Sammanfattning : Karlsson, S., Wallin, O. (2012) Balansens betydelse mellan struktur och frihet för organisationer. En kvalitativ studie beträffande tre ledares uppfattningar om fenomenet. LÄS MER

  2. 2. Vad upplever elever som meningsfullt i skolan? : en salutogen studie vid en hälsofrämjande skola

    Kandidat-uppsats, Institutionen för pedagogik, didaktik och psykologi

    Författare :Ebba Franson; Ellika Berggren; [2009]
    Nyckelord :Salutogent perspektiv; KASAM; meningsfullhet; hälsofrämjande skola; elever;

    Sammanfattning : Abstract    Titel:                  Vad upplever elever som meningsfullt i skolan?                        – en salutogen studie vid en hälsofrämjande skola   Nivå:              C-uppsats i ämnet pedagogik   Författare:       Ellika Berggren och Ebba Franson   Datum:              2010-01   Handledare:    Inger Ahlgren     Syftet: Elever i grundskolan som upplever skolan som meningsfull har större förutsättningar att uppleva hälsa och välmående i framtiden. För att kunna förstärka meningsfullheten i skolan är det enligt tidigare forskning viktigt att utgå från elevernas perspektiv. LÄS MER

  3. 3. Barns mångkulturella formningar genom barnlitteraturen : Utifrån kvalitativ textanalys uförd på ett urval av Astrid Lindgrens verk

    Kandidat-uppsats, Institutionen för pedagogik, didaktik och psykologi

    Författare :Nadja Edlund; [2008]
    Nyckelord :Multi-culture; the literary view; children’s perceptions; Astrid Lindgren; Mångkultur; litteratur perspektiv; barns formning; Astrid Lindgren;

    Sammanfattning : Abstrakt Examinationsnivå: Examensarbete, 15 högskolepoäng, inom lärarprogrammet Högskolan i Gävle Titel: Barns mångkulturella formningar genom barnlitteraturen: Utifrån kvalitativ textanalys utförda på ett urval av Astrid Lindgrens verk Författare: Edlund, Nadja                                                                                                         Termin och år: Ht 2008                                                                                                           Institution: Institutionen för Pedagogik, didaktik och psykologi. Handledare: Daniel Pettersson                                                                                    Nyckelord: Mångkultur, litteratur perspektiv, barns formning, Astrid Lindgren   Syftet med uppsatsen är undersöka vilka värderingar som ingår i benämningen mångkultur samt hur barns mångkulturella uppfattningar formas genom barnlitteratur representerad av utvalda verk författade av Astrid Lindgren. LÄS MER

  4. 4. Barn som far illa : Ur ett lärarpespektiv

    Kandidat-uppsats, Institutionen för pedagogik

    Författare :Anne Olofsson; Camilla Israelsson; [2007]
    Nyckelord :Barn som far illa; lärarollen; pedagogik; psykologi; anknytning;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING Växjö universitet Institutionen för pedagogik Pedagogik med inriktning mot ungdoms- och missbrukarvård, C- uppsats 10p Titel: Barn som far illa ur ett lärarperspektiv. Engelsk titel: Children who suffer of negligence -from teachers point of view. Författare: Camilla Israelsson och Anne Olofsson. Handledare: Ylva Benderix. LÄS MER

  5. 5. Barn som far illa : Children who suffer of negligence- from teachers point of view

    Kandidat-uppsats, Institutionen för pedagogik

    Författare :Anne Olofsson; Camilla Israelsson; [2007]
    Nyckelord :Barn som far illa; lärarrollen; pedagogik; psykologi; anknytning;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING Växjö universitet Institutionen för pedagogik Pedagogik med inriktning mot ungdoms- och missbrukarvård, C- uppsats 10p Titel: Barn som far illa ur ett lärarperspektiv. Engelsk titel: Children who suffer of negligence -from teachers point of view. Författare: Camilla Israelsson och Anne Olofsson. Handledare: Ylva Benderix. LÄS MER