Sökning: "c-uppsats positionering"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden c-uppsats positionering.

  1. 1. Viljan att påverka : En studie över opinionsbildande och ideologisk positionering kring sekelskiftet 1900

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för idé- och lärdomshistoria

    Författare :Niklas Gunnarsson Nording; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Abstract Niklas Gunnarsson Nording, Viljan att påverka: En studie över opinionsbildande och ideologisk positionering kring sekelskiftet 1900, Uppsala universitet: Institutionen för idé- och lärdomshistoria, C-uppsats, vårterminen-2019. Undersökningen går in på samspelet mellan tidningsaktörer och studentföreningar med ambitionen att synliggöra underliggande strukturer som var av betydelse för att bilda opinion. LÄS MER

  2. 2. Att likna eller att våga skilja ut sig från konkurrenterna

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Larsson Elin; David Wiklander; [2013]
    Nyckelord :Positionering; arkitektbranschen; totalt värdeerbjudande; klientlojalitet; Tengbomgruppen AB;

    Sammanfattning : Titel: ”Att likna eller att våga skilja ut sig från konkurrenterna” Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Elin Larsson & David Wiklander Handledare: Per-Arne Wickström Datum: Augusti 2013 Syfte: Syftet är att kvalitativt undersöka likformigheten hos Sveriges största arkitektföretag, exemplifierat genom Tengbomgruppens totala värdeerbjudande. Metod: Studien är en fallstudie av ett arkitektföretag med kvalitativ ansats. LÄS MER

  3. 3. Att likna sina konkurrenter, ett medvetet val eller ett säkert kort? : - En studie av fyra caféer i en mellansvensk stad

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Sofie Forsberg; Emilia Ohlsson; [2012]
    Nyckelord :Marknadsföring; positionering; strategi; läge; rykte;

    Sammanfattning : ABSTRAKT Titel: Att likna sina konkurrenter, ett medvetet val eller ett säkert kort? - En studie av fyra caféer i en mellansvensk stad. Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi. Författare: Sofie Forsberg och Emilia Ohlsson. Handledare: Per-Arne Wikström. LÄS MER

  4. 4. Sssshh! Men tyst nu då, för det hörs jättemycket! -En kvalitativ studie om hur pedagoger i en fritidsverksamhet gör kön genom sitt interagerande med flickor och pojkar utifrån barnens positioneringar

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för socialt arbete

    Författare :Emma Andersson; Josefin Petersson; [2011-02-04]
    Nyckelord :Positioner; Att göra kön; Pedagoger; Interaktion;

    Sammanfattning : Vi har valt att göra vår C-uppsats i relation till en begränsad verksamhet; en fritidsverksamhet i Västra Götalandsregionen. Vårt syfte med studien är att undersöka hur pedagogerna gör kön i interaktion med barnen, i de observerade situationerna. LÄS MER

  5. 5. Rosa Bandet- om positionering och sampositionering

    Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)

    Författare :Anna Jönsson; Marina Vourdouka; [2008]
    Nyckelord :Varumärke; positionering; sampositionering; semiotik; retorik; reklam;

    Sammanfattning : Författare: Anna Jönsson, Marina Vourdouka Handledare: Eva-Lotta Frid Examinator: Thomas Knoll Titel: Rosa Bandet - Om Positionering och Sampositionering Typ av rapport: C – uppsats Ämne: Medie- och Kommunikationsvetenskap År: HT 07 Syfte: Vårt syfte med uppsatsen är att undersöka Rosa Bandet kampanjens sampositionering med andra varumärken, vad sampositioneringen inneburit för Rosa Bandet kampanjen och göra en retorisk analys av Cancerfondens och deras huvudsponsorers kampanjmaterial. Metod: Kvalitativ metod har tillämpats och som kunskapsteoretisk utgångspunkt används ett hermeutiskt förhållningssätt. LÄS MER