Sökning: "car decision process"

Visar resultat 1 - 5 av 54 uppsatser innehållade orden car decision process.

  1. 1. Ursprungslandseffektens påverkan vid bilköp : En studie av svenska konsumenters uppfattning av kinesiska produkter

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Philip Grane Elisson; Johanna Lindroth; [2024]
    Nyckelord :Country-of-origin COO ; Country-of-origin effects; Made in China; Purchase decision;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka vilka effekter COO har på svenska konsumenter gällande varumärken och produkter med ursprung från Kina.  Metod: Studien har utgått från en deduktiv process med en kvantitativ metod. LÄS MER

  2. 2. Customer Interaction Analysis Tool using Unity and Microsoft HoloLens 2

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Sagar Tamvrahalli; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This thesis explores the analysis of customer interactions using information visualization in 3D user interfaces. Visualization of customer interaction data is vital for the company to set requirements and further allow for decision support. It presents a comprehensive approach to capturing, filtering, and visualizing customer behavior data. LÄS MER

  3. 3. Trainable Region of Interest Prediction: Hard Attention Framework for Hardware-Efficient Event-Based Computer Vision Neural Networks on Neuromorphic Processors

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för elektro- och informationsteknik

    Författare :Cina Arjmand; [2023]
    Nyckelord :Artifical Intelligence; Machine Learning; Neuromorphic Engineering; Computer Vision; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Neuromorphic processors are a promising new type of hardware for optimizing neural network computation using biologically-inspired principles. They can effectively leverage information sparsity such as in images from event-based cameras, and are well-adapted to processing event-based data in an energy-efficient fashion. LÄS MER

  4. 4. Mobility in rural areas: setting up operational tools to facilitate and standardize the implementation of mobility diagnoses on a regional scale

    Master-uppsats, KTH/Skolan för arkitektur och samhällsbyggnad (ABE)

    Författare :Alice Marchais; [2023]
    Nyckelord :Mobility plans; rural areas; toolbox; mobility diagnosis; Mobilitetsplaner; landsbygdsområden; verktygslåda; mobilitetsdiagnos;

    Sammanfattning : While individual car use is a dominant mode of transportation in France, particularly in rural and low-density areas, it is important to promote the development of new sustainable travel paths in order to reduce dependence on cars. Planning policies and tools play a crucial role in defining such paths by providing decision-makers with a framework for data analysis, which can ensure efficient, safe, and sustainable mobility. LÄS MER

  5. 5. Elbilsköparnas tankevurpor: Vad som får oss att kliva över till den gröna sidan

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Marcus Andersson; Christopher Duong; Ludmilla Mateus Tati; [2023]
    Nyckelord :Innovators; early adopters; early majority; konsumenter; köpbeteende; eWOM; WOM; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Elbilköparnas tankevurpor: Vad som får oss att kliva över till den gröna sidan Seminariedatum: 2023-01-11 Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Marcus Andersson, Christopher Duong, Ludmilla Mateus Tati Handledare: Veronika Tarnovskaya Nyckelord: Innovators, early adopters, early majority, konsumenter, köpbeteende, eWOM, WOM Syfte: Jämföra olika grupper av konsumenter utifrån deras attityder och beslutfattande vid köp av elbilar. Teoretiskt ramverk: Studiens teoretiska ramverk omfattas av: Livscykeln för adoption av ny teknologi, planerat beteende, word-of-mouth, elektronisk word-of-mouth, barriärer vid adoption av ny teknologi, högt och låg engagemang, samt köpprocessen. LÄS MER