Sökning: "case study IKEA in russia"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden case study IKEA in russia.
1. Cost-based model for international logistics : case-study with IKEA Industry’s supply chain in Russia
Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest ProductsSammanfattning : The global market is constantly changing, which implies that successful companies incessantly need to respond to new conditions of how they operate. One strong trend changing the structure of the market is globalization, making the business arena wider with intensified investments and trade across borders. LÄS MER
2. Stakeholder management in a multicultural environment : A case-study of a global retailer entering the Russian Market
Master-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitetSammanfattning : Nowadays, an increasing number of global retailers such as IKEA, Carrefour and Auchan, are expanding their business internationally: internationalization is seen as a way to face competitors as well as to enhance position on the market. In particular, emerging markets are becoming a fertile field for investing resources due to their fast economic development and growing disposable income of the local population. LÄS MER
3. Etableringshinder på den ryska respektive tyska marknaden : En fallstudie av Ikea
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att undersöka och inhämta information om den ryska och den tyska marknaden, både vad gäller lagar och restriktioner samt kulturskillnader, för att på så sätt få fram information som kan vara till nytta för svenska företag som funderar på att etablera sig på någon av dessa marknader. Metod: Studien är kvalitativ och resultat har erhållits genom en fallstudie av Ikea och de problem företaget upplevde vid etableringen i Ryssland och Tyskland. LÄS MER
4. A company's image in different countries : A case study about IKEA in Sweden and Russia
Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, EHVSammanfattning : A case study about IKEA image in Sweden and Russia. ... LÄS MER