Sökning: "case study c uppsats"
Visar resultat 1 - 5 av 53 uppsatser innehållade orden case study c uppsats.
1. Kommunala fastighetskoncerners förberedelser: En fallstudie av implementeringen av det nya EU-direktivet CSRD. : En kvalitativ fallstudie på ett kommunalt koncernbolag.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : AbstractTitle: Preparations of Municipal Property Companies: A Case Study of the Implementationof the New EU Directive CSRD.Level: C-thesis for bachelor's degree in Business AdministrationAuthors: Olle Detter och Oscar RunessonSupervisor: Jean Claude MutigandaDate: 2024 - JanuaryPurpose: The purpose of this study is to contribute to creating an understanding of howcompanies prepare for the new EU directive CSRD. LÄS MER
2. Evaluation of Warming function vs Single scenario
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : The private sector has an increasingly important role in limiting the temperature rise to below the crucial 1.5°C of the Paris Agreement. In order to assess how well a portfolio is aligned to the goals of the Paris Agreement, benchmarks need be used. The creation of benchmarks is complex and varying methodologies with associated opinions exist. LÄS MER
3. Regeringens 34-punktsprogram och socialt kapital : Hur har svenska regeringen behandlat socialt kapital i 34-punktsprogrammet för brottsförebyggande åtgärder?
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Abstract The purpose of this bachelor’s thesis (C-uppsats) is to analyse the Swedish governments 34-point programme, which contains measures for preventing gang criminality, to see if the government has addressed the theoretical perspective of social capital. The analysis will be conducted using the previously mentioned theoretical perspective. LÄS MER
4. Marknadsföringsstrategier för att stimulera inköp av miljömärkta produkter : En studie av detaljhandel
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Titel: Marknadsföringsstrategier för stimulering av inköp av miljömärkta produkter Nivå: C-uppsats, examensarbete inom företagsekonomi Författare: Amina Farah & Zahra Ghafoyryan Handledare: Akmal Hyder & Anna Ljung Examinator: Agneta Sundström Datum: 2021 - januari Syfte: Syftet med studien är att få ökad förståelse för vilka gröna marknadsföringsstrategier livsmedelsbutiker väljer att använda, för att stimulera konsumenter till köp av miljömärkta produkter inom dagligvaruhandeln. Metod: För att kunna besvara studiens syfte har en kvalitativ forskningsmetod valts i form av semistrukturerade intervjuer. LÄS MER
5. MOTIVERANDE LEDARBETEENDEN I FASTIGHETSMÄKLARBRANSCHEN : Ur ett ledarskapsperspektiv
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Titel: MOTIVERANDE LEDARBETEENDEN I FASTIGHETSMÄKLARBRANSCHEN - Ur ett ledarskapsperspektiv Nivå: C-uppsats inom ämnet företagsekonomi Författare: Rasmus Israelsson & Vincent Lanner Handledare: Monika Wallmon Examinator: Svante Brunåker Datum: Juni 2021 Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka hur motiverande ledarbeteenden tar sig uttryck inom specifika fastighetsmäklarföretag. Med fokus på målvägsteorin och intern konkurrens. LÄS MER