Sökning: "case study kundrelationer"

Visar resultat 1 - 5 av 83 uppsatser innehållade orden case study kundrelationer.

  1. 1. Strategier för plötsliga prisförändringar inom åkerinäringen

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jalil Ahmadi; David Löf; [2023]
    Nyckelord :Resilience; sudden price increases; B2B partnership; SET; Relationships; Strategies; Adaptation; risk management; Resiliens; plötsliga prishöjningar; B2B partnerskap; SET; Relationer; Strategier; Anpassning; riskhantering;

    Sammanfattning : Gotlands geografiska läge gör att många behöver ta sig till och från fastlandet med båt eller flyg. För åkerinäringen som kör gods till och från Gotland är färjan det enda alternativet. Destination Gotland är den enda aktör som främjar resor till och från fastlandet. LÄS MER

  2. 2. Developing Business Models for Turnkey Offerings : A case study on organizing turnkey offerings for a large original equipment manufacturer

    Master-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Filip Fröst; Simon Hellgren; [2023]
    Nyckelord :Products Service Systems; Business Model; Turnkey; Fixed Price; Business Model Innovation; Servitization; Produkt-Tjästesystem; Affärsmodell; Turnkey; Fast Pris; Affärsmodellsinnovation; Tjänstefiering;

    Sammanfattning : This thesis investigates the development of turnkey offerings. Turnkey offerings is considered a kind of product-oriented Product Service System (PSS) where the customer pays a fixed price for a total solution, in this thesis, maintenance of vessels. LÄS MER

  3. 3. Exklusiva varumärkens strategier kring digitala kundrelationer : Hur svenska exklusiva varumärken skapar kundrelationer via sociala medier

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Nawal Aboulazze; Frida Nordström; [2022]
    Nyckelord :Fashion industry; high-end companies; social media; customer relationship; parasocial interaction; digital marketing; sustainability; Modeföretag; exklusiva företag; sociala medier; kundrelation; parasocial interaktion; digital marknadsföring; hållbarhet;

    Sammanfattning : Bakgrund: Idag väljer allt fler företag inom mode- och inredningsindustrin att sälja sina produkter online. Företagens interaktioner och marknadsföring sker därför mestadels digitalt gentemot kunden. Denna nya era av digitalisering för företagen innebär en stor förändring vad gäller nya former av marknadsföring och kundkontakt. LÄS MER

  4. 4. Predictive Maintenance as a Tool for Servitization : The case of a value-added reseller in the construction equipment industry

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Max Kihlborg; Adam Lilja; [2022]
    Nyckelord :Servitization; Productivity-as-a-Service; Predictive maintenance; Industrial maintenance; Machine learning; Value-added reseller; Construction equipment industry; Tjänstefiering; Prediktivt underhåll; Industriellt underhåll; Maskininlärning; Värdeskapande återförsäljare; Anläggningmaskinsbranschen;

    Sammanfattning : The construction equipment industry has been slow to increase its level of servitization, compared to other related sectors such as the car and flight industries. The fundamental problem is the endless variants of machines and business settings that their customers operate in. LÄS MER

  5. 5. Den digitala bankverksamhetens påverkan på bankmedarbetares arbetstillfredsställelse

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Shamiran El Yokhana; Poles Nicole; [2022]
    Nyckelord :Digitalization; digital technology; digitalized customer meeting; job satisfaction; Digitalisering; digital teknik; digitaliserat kundmöte; arbetstillfredsställelse;

    Sammanfattning : Digitaliseringen har haft en stark inverkan på banksektorn de senaste decennierna. Med hjälp av den digitala tekniken kan bankkunder numera utföra ett flertal bankärenden på egen hand utan att behöva besöka ett bankkontor, vilket resulterat i en minskad interaktion mellan bankmedarbetare och kunder. LÄS MER