Sökning: "character customization"

Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden character customization.

  1. 1. Quantitative Analysis of Customizable Player Avatars in an MMORPGEnvironment

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Mikhail Gardberg; Siri Kjerf; [2022]
    Nyckelord :Video Games; Representation; Hypersexuality; Fashion; Digitala spel; representation; hypersexualitet; mode;

    Sammanfattning : Sexualization of video game characters has been noted to have real world consequences. While there are studies surrounding characters designed by video game developers, the same cannot be said for players' choice of attire. LÄS MER

  2. 2. Karaktärsskapande : En normkreativ undersökning av spelvärldens karaktärer utifrån en fokusgruppsintervju och eget gestaltande arbete

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Konstfack/IBIS - Institutionen för bild- och slöjdpedagogik

    Författare :Camilla Ranta; [2021]
    Nyckelord :Karaktärsskapande; spelkaraktärer; Leauge of Legends; visuell kultur; spel;

    Sammanfattning : Studier av representationen av kvinnor och män i spel, som i många andra medier, faller ofta inom ramen av genusvetenskap och diskuteras flitigt inom den kontexten. Vilket inspirerade mig med denna studie att utforska hur spelkaraktärers utseenden, förmågor och representation påverkar individer och hur jag som framtida lärare skulle kunna arbeta med detta i skolan när vi talar om könsnormer och skönhetsideal. LÄS MER

  3. 3. E-Lojalitet på den svenska OTT-marknaden : En kvantitativ studie om faktorer bakom OTT-konsumentens e-lojalitet

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Nadin Bahsoun; Nadja Boukni; [2021]
    Nyckelord :E-Loyalty; eWOM; The 8C:s; Satisfaction; Trust; OTT-platforms; E-Lojalitet; eWOM; De 8C:na; Tillfredsställelse; Förtroende; OTT-plattformar;

    Sammanfattning : Under det senaste decenniet har utvecklingen ökat drastiskt av streaming av filmer, serier, dokumentärer och sport. Utvecklingen har medfört att nya over-the-top (OTT) företag har inträtt marknaden. Några av världens största underhållnings- och telekomföretag har under de senaste åren satsat på denna typ av plattform. LÄS MER

  4. 4. Demand Driven Material Requirements Planning

    Magister-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Adarsh Arakatla; [2020]
    Nyckelord :Material planning; MRP; Manufacturing resource planning; ERP; Lean; DDMRP;

    Sammanfattning : Manufacturing industries used to develop their operation strategies focusing on the cost of manufacturing, high volume production, and stabilizing the customer demand. But due to advancements in technology and evolving customer needs, the market demand became highly volatile, dynamic and customers expected customization, low volume products, and faster deliveries. LÄS MER

  5. 5. Safety shortcomings within a sawmill facility : How can Virtual Reality Simulators and RFID potentially decrease the most common identified causes?

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Johan Torudd; Marcus Olsson; [2019]
    Nyckelord :Safety shortcomings; Virtual Reality simulator; RFID; sawmill industry; Multi Causation Theory; Unified Theory of Acceptance and Use of New Technology;

    Sammanfattning : In a changing and globalized world, companies are faced with an ever-increased competition. This rapid change has made a big impact, where automation, complex production and customization are common requirements in order to stay competitive. LÄS MER