Sökning: "circular economy and marketing"

Visar resultat 1 - 5 av 33 uppsatser innehållade orden circular economy and marketing.

  1. 1. Adoption of the Digital Product Passport : A qualitative study within SMEs in the Swedish furniture sector

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Kalle Gunnarsson; Niels Mignot; [2023]
    Nyckelord :Digital Product Passport; DPP; Traceability; Furniture Industry; Sustainability; Blockchain Technology; Digitalt Produktpass; DPP; Spårbarhet; Möbelindustrin; Hållbarhet; Blockkedjeteknik;

    Sammanfattning : In the last decade, the European Union has looked to become more sustainable toreach the global environmental goals. With The European Green deal, a transition towards a circular economy has been set in place. LÄS MER

  2. 2. Hållbarhetsredovisning som marknadsföringsverktyg – En undersökning av de marknadsföringsrättsliga konsekvenserna av företagens hållbarhetsredovisning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Saga Sthen; [2023]
    Nyckelord :EU-rätt; associationsrätt; marknadsföringsrätt; miljöpåståenden; hållbarhetsredovisning; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Environmental and climate issues are becoming increasingly relevant in society. Both consumers and companies, as well as international organizations are placing greater focus on these issues. LÄS MER

  3. 3. Consumer Perceptions of Circular Practices in the Textile Sector and the Relation to Consumption Behaviour : Practical Implications for Stakeholders in the Textile Industry

    Master-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Elina Lewe; [2023]
    Nyckelord :Textile industry; circular economy; circular practices; consumption behaviour; value and risk perceptions;

    Sammanfattning : The textile industry has a substantial negative impact on the environment. In order to decrease the environmental impact, the industry needs to transition to a more sustainable and circular system. LÄS MER

  4. 4. Cirkulär och hållbar konsumtion – det ska vara lätt att göra rätt : En kvalitativ studie om Generation X attityder och beteende till second hand produkter

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Vanessa Nilsson; [2023]
    Nyckelord :Gen X; Second hand; Green marketing; Circular economy; Sustainability; Gen X; Second hand; Grön marknadsföring; Cirkulärekonomi; Hållbarhet;

    Sammanfattning : Hållbar konsumtion är viktig för att stävja ohållbar utveckling i dagens samhälle. Konsumenter idag vill konsumera mer hållbart, men deras positiva attityder till miljön överförs inte alltid till deras beteenden. LÄS MER

  5. 5. The impact of green taxes on waste reduction – A case study of the impact of two Spanish taxes to support the transition to a Circular Economy

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för geovetenskaper

    Författare :Lucía Cañas Rivera; [2023]
    Nyckelord :Circular Economy; Green Taxes; Landfill; LRSC; Plastic; SMEs; Waste;

    Sammanfattning : The current global waste problem presents significant challenges worldwide, and Spain is no different. Factors such as rapid urbanization, population growth, intensive agriculture, linear production models, and changing consumption patterns contribute to the upward trend in waste generation. LÄS MER