Sökning: "classroom surroundings"
Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser innehållade orden classroom surroundings.
1. HBTQ+ i historieundervisningen : En kvalitativ intervjustudie om hur historielärare på gymnasiet inkluderar hbtq+ och dess historia i deras historieundervisning
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : It is certainly important for the Swedish school to prepare students for the adult world. It iscertainty a priority according to our curriculum, once students graduate, they should behaving democratic principles which includes an understanding and respecting all humankind, regardless of ethnicity, religion, and sexuality. LÄS MER
2. “Reviewing Peer Review” : Four English Teachers’ Perceptions on the Efficiency of Peer Review to Improve Student Writing in the ESL Classroom
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : This essay aims to investigate four upper secondary school teachers’ perceptions of the use of peer review in English language teaching through a qualitative study. The theoretical framework of this essay includes both sociocultural theory and process theory of writing. LÄS MER
3. “I DO NOT GET THE WORDS OUT, IT ALL JUST SOUNDS WRONG.” : A qualitative study of the causes of language anxiety among upper secondary EFL students in Sweden, and their teachers’ strategies to decrease it.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : This study examined the possible causes of language anxiety among three upper secondary school students Sweden. In addition, the study explored the strategies used by said students’ English teachers to decrease language anxiety in their students. The data was collected by using semi-structured interviews and analyzed through content analysis. LÄS MER
4. Att stå upp för sin rätt– är det värt det? : En intervjustudie med elever som har dövhet eller hörselnedsättning om self-advocacy i övergången till gymnasiet.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Specialpedagogiska institutionenSammanfattning : Syftet med studien är att bidra med kunskap om under vilka omständigheter elever med dövhet eller hörselnedsättning (d/hns) utövar self-advocacy i övergången från högstadiet till gymnasiet. Self-advocacy innebär att individen står upp för sina behov och påverkar sin omgivning för att få likvärdiga förutsättningar till delaktighet. LÄS MER
5. Innan och efter distans och fjärrundervisning i engelska : En kvalitativ studie om hur distans och fjärrundervisning inom engelska skiljer sig från vanlig undervisning i klassrummet utifrån de tre språkaspekterna interaktion, läsförståelse och skrift
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : When a pandemic affects all citizen in the world, the society and government of every single country reacts with different measures. The Swedish government did not follow the most common path, to put elementary schools in lockdown during March, year 2020. LÄS MER