Sökning: "clicks to bricks"
Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden clicks to bricks.
1. The Right Bricks for a World of Clicks - How the role of the physical fashion store is shifting in an increasingly digitalized market.
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : Over the past decades, digitalization and e-commerce have transformed the retailing industry. Some sectors have seen it render the brick and mortar store all but obsolete; in others, it creates new opportunities for cross-channel synergies. LÄS MER
2. Clicks and Bricks in a Symbiosis : A qualitative study about the value of the physical store in a digital era
Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Background and Problem DiscussionA paradigm shift in retail is evident due to the increase of customers purchasing productsonline, where digitalization has created a concern regarding the existence of the physical storein today’s digitalized society. On the other hand, e-commerce has been seen as an opportunityfor retail stores to use as a strategy where physical and digital work together in a symbiosisfor creating unified messages and experiences for the consumers across channels. LÄS MER
3. Från "Bricks" till "Bricksand Clicks" : En studie om vilka förändringar som upplevsav företag inom detaljhandeln vid enimplementering av e-handel
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Bakgrund: Sedan internet uppfanns 1990 har samhället digitaliserats. I modern tid innebär det att människor kan göra nästan allt med hjälp av en smartphone eller dator, bland annat handla konsumentprodukter via en e-handel. LÄS MER
4. Varför kanalintegration? En studie om företags integrering av den fysiska och den digitala försäljningskanalen ur ett värdeskapande perspektiv
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Syfte: Studien syftar till att ur ett företagsperspektiv skapa förståelse för hur fysiska butiker integreras med företags nätbutiker samt undersöka hur både fysiska och digitala kanaler verkar värdeskapande för dessa aktörer. Syftet kommer besvaras genom följande forskningsfrågor: " Hur är det värdeskapande för företag att ha flera försäljningskanaler? " Hur arbetar dessa företag med integrationen av sina kanaler? Genomförande: Det empiriska materialet har samlats in genom semistrukturerade djupintervjuer med representanter från Addnature, Cenino Donna, Ellos, HILKEindesign, Nordic Feel, Svenssons i Lammhult samt Växjö Elektriska. LÄS MER
5. Revanschen av den fysiska närvaron
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : The retail industry is constantly changing. The last decade has been characterized by an inevitable digitalization. E-commerce grew 25 % under 2017 and accounted for 10.2 % of total retail sales the same year. LÄS MER