Sökning: "co-creation of value"
Visar resultat 11 - 15 av 290 uppsatser innehållade orden co-creation of value.
11. Barriers and Enablers for Repurposing Vehicle Components in Cross-Sector Collaborations : A Case Study of a Swedish Vehicle Manufacturer
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Sweden's economy is currently heavily dependent on a linear economy model, where raw material ultimately is discarded as waste. The linear approach is unsustainable for manufacturing companies in the long term. LÄS MER
12. Energileverantörernas kundbehov på prov : Hur energileverantörerna kan uppfylla sina kunders behov genom effektiv utformning av sina hållbara affärsmodeller
Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utvecklingSammanfattning : Samhället står inför stora utmaningar när det kommer till en hållbar transformation av energisystemen. Globala trender som hållbarhet, decentralisering, digitalisering och säkerhet kombinerat med ekonomisk nedgång och geopolitiska spänningar har lett till att energileverantörernas kunders behov har skiftat. LÄS MER
13. Bankens roll vid generationsskifte av skogsfastigheter : en studie av intressenters tjänstebehov
Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest EconomicsSammanfattning : Sveriges totala landareal består av cirka 28 miljoner hektar skogsmark. Tillsammans äger cirka 311 000 privata skogsägare drygt 50 procent av den svenska skogsarealen. Ägarbyten bland dessa skogsfastigheter sker kontinuerligt. LÄS MER
14. Prestationsmått vid uppstart : En fallstudie av Northvolt Ett i Skellefteå
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : Prestationsmått och dess formulering tillsammans med målsättningsteorin är två vanligtförekommande begrepp i de flesta produktionsenheter. Syfte med studien är att beskrivaoch förklara hur prestationsmått formuleras i en ny produktionsenhet. Examensarbetetbeskriver vikten av medskapande mellan företag och dess kunder. LÄS MER
15. Att skapa eller att inte skapa User Generated Content : En kvantitativ studie om användares engagemang på digitala plattformar
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Den ökade närvaron på digitala plattformar har gett konsumenter möjligheten till ökat inflytande och påverkan längs hela värdekedjan. Genom att konsumera, bidra och skapa innehåll på digitala plattformar är User Generated Content (UGC) ett verktyg för användare att vara delaktiga i värdeskapandeprocessen. LÄS MER