Sökning: "cognitive assistive technology"

Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade orden cognitive assistive technology.

  1. 1. Towards Navigational Aids using Augmented Reality for People with Alzheimer’s Disease in Outdoor Environments : A user study using HoloLens 2 around a University campus

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Léa Prémont; [2023]
    Nyckelord :Augmented reality; Alzheimer’s disease; Navigation; Assistive technology; HoloLens 2; Optical See-Through; Localization; Kalman filter; Hologram; TLX; SUS; Réalité augmentée; Alzheimer; Navigation; Technologie d’assistance; HoloLens 2; Optical See-Through; Localisation; Filtre de Kalman; Hologramme; TLX; SUS; Förstärkt verklighet; Alzheimers sjukdom; Navigering; Tekniska hjälpmedel; HoloLens 2; Optisk genomskinlighet; Lokalisering; Kalman-filter; Hologram; TLX; SUS;

    Sammanfattning : This paper investigates the potential of augmented reality (AR) as a navigational aid for individuals with Alzheimer’s disease (AD), offering innovative solutions to the evolving challenges of AD care. As the disease progresses, patients often require more assistance and may transition to care centers, resulting in reduced independence. LÄS MER

  2. 2. The Use of Assistive Technology by Croatian Elementary School Teachers with Pupils with Reading Disabilities : a Survey Study

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Kristina Tolic; [2022]
    Nyckelord :reading disability; dyslexia; elementary school teachers; pupils; audiobooks; talking books; assistive reading and writing apps; libraries; Croatia; cognitive authority theory; cognitive load theory;

    Sammanfattning : Reading affects everything we do in life. Sometimes it is difficult to determine how many people have a reading disability, and what tools can be used to overcome it. LÄS MER

  3. 3. HJÄLPMEDEL FÖR VUXNA MED AUTISMSPEKTRUMTILLSTÅND I ARBETSLIVET : KVALITATIV STUDIE OM PROFESSIONELLAS UPPLEVELSER OCH ERFARENHETER AV HJÄLPMEDEL

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för socialt arbete (SA)

    Författare :Louise Rosenlind; Felizia Möller; [2022]
    Nyckelord :Autismspectrumdisorders; autism; working life; participation; independence; aids.; Autismspektrumtillstånd; autism; arbetslivet; delaktighet; självständighet; hjälpmedel.;

    Sammanfattning : Autismspektrumtillstånd (AST) är en neuropsykiatrisk funktionsnedsättning som kan påverka personens vardagsliv, arbetsliv och relationer som kräver social interaktion. Syftet med vår föreliggande studie var att undersöka hjälpmedels påverkan för en ökad delaktighet och självständighet för personer med autismspektrumtillstånd ute i arbetslivet utifrån ett personalperspektiv. LÄS MER

  4. 4. Vocational digital tools for individuals with intellectual disabilities : A scoping review

    Master-uppsats, Jönköping University

    Författare :Maria Ntzelepi; [2022]
    Nyckelord :applications; assistive technology; cognitive impairment; digitalization; occupational therapy; support in employment; vocational training; vocational rehabilitation; work adaptation;

    Sammanfattning : Introduction: Intellectual disability causes performance problems in several domains of everyday life. Vocational training and rehabilitation can facilitate the process of employment for individuals with this diagnosis. Technology offers many possibilities in this process. LÄS MER

  5. 5. Användbarheten av ett digitalt hjälpmedel för dyslektiker

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Emelie Robertsson; Elsa Sjövik; [2021]
    Nyckelord :Dyslexia; Assistive technology; User Experience; Usability; Design principles; Dyslexi; Digitala hjälpmedel; Användarupplevelse; Användbarhet; Designprinciper;

    Sammanfattning : Dyslexi påverkar den kognitiva språkförmågan genom nedsättningar i det fonologiska processandet och många drabbas negativt om inte rätt stöd och hjälpmedel tillgängliggörs. För att undersöka ett digitalt hjälpmedels användbarhet deltog 5 personer med dyslexidiagnos i denna kvalitativa designstudie. LÄS MER