Sökning: "cognitivism"

Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade ordet cognitivism.

  1. 1. Kooperativt lärande i samhällskunskapsundervisningen årskurs 6 : Relationell pedagogik som motivationsskapande redskap.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)

    Författare :Alice Sjöstrand; Christoffer Dahl; [2023]
    Nyckelord :kooperativt lärande; engagemang; motivation; relationell pedagogik;

    Sammanfattning : The main subject of this work is to enlighten the complexity of students’ motivationin social science, with a base in ideologies such as pragmatism, cognitivism, andsocio-cultural. First, there is a brief introduction of our own experiences and thoughtsduring our teacher training, and why we chose this subject. LÄS MER

  2. 2. Intensivläsning som metod för elevers läsutveckling : En interventionsstudie om elevers läsutveckling med intensivläsning som grund

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för konst, kommunikation och lärande

    Författare :Victoria Andrée; [2020]
    Nyckelord :Reading; intensive reading; embodied learning; reading comprehension; reading process; DLS- test; Läsning; intensivläsning; kroppslig läsning; läsförmåga; läsprocess; DLS-test;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie har varit att ta reda på hur en interventionsstudie med intensivläsning under en femveckorsperiod, fyra dagar i veckan, med material som är anpassat efter elevernas intressen påverkar elevernas läsförståelse. Metoder som används i studien är enskilda intervjuer med elever, observationer och DLS- test som är ett diagnosinstrument för att mäta elevers läsoch skrivförmåga. LÄS MER

  3. 3. Merits of the Flipped Classroom : Distance-students’ perception of usefulness and challenges regarding the flipped classroom concept in higher education

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Kevin Fuchs; [2020]
    Nyckelord :Flipped Classroom; Educational Technology; Distance Learning; Connectivism;

    Sammanfattning : The educational sector was transforming, wherein distance learning was considered a contemporary alternative to the campus-based learning approach. The flipped classroom concept was a well-researched method that could be applied within the distance-learning paradigm. LÄS MER

  4. 4. A Critique of the Learning Brain

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Avdelningen för teoretisk filosofi

    Författare :Joakim Olsson; [2020]
    Nyckelord :Learning Brain; Learning; Cognitivism; Representational Theory of Mind; Computational Theory of Mind; Mentalism; Mind-Brain Identity; Computer Analogy; Scientism; Anthropological Holism; Enactivism; Intentionality; Intentional Action; Phenomenology; Philosophy of Mind; Cognitive Science; Capabilities; Practical Knowledge; Bildung; Wolf Singer; Kurt W. Fischer; Jerry Fodor; Vincent Descombes; Ludwig Wittgenstein; Elizabeth Anscombe; Evan Thompson;

    Sammanfattning : The guiding question for this essay is: who is the learner? The aim is to examine and criticize one answer to this question, sometimes referred to as the theory of the learning brain, which suggests that the explanation of human learning can be reduced to the transmitting and storing of information in the brain’s formal and representational architecture, i.e. LÄS MER

  5. 5. Individualism and Co-Operation in Thought: Co-Cognitivism as a Defence of Anti-Individualism

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Teoretisk filosofi

    Författare :Daniel Carlström Schad; [2020]
    Nyckelord :Externalism; Anti-individualism; Co-cognitivism; Co-cognition; Social anti-individualism; Philosophy and Religion;

    Sammanfattning : Social anti-individualists suggest that the social environment enters into the individuation of psychological contents. This is defended by the now-famous arthritis thought experiment. Nevertheless, counterarguments have been proposed that aim to undermine the thought experiment. LÄS MER