Sökning: "communication in the travel industry"

Visar resultat 1 - 5 av 51 uppsatser innehållade orden communication in the travel industry.

  1. 1. Creating the world's most sustainable and attractive travel destination. A content analysis of sustainable place brand identities in Southern Sweden

    Master-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologi

    Författare :Douglas Berglund; Katherine Driscoll; [2023-11-22]
    Nyckelord :place brand identity; place branding; sustainability; content analysis;

    Sammanfattning : This study examines how the place brand identities of seven Destination Management Organisations (DMOs) in southern Sweden guide their sustainable tourism communication. With the importance of sustainability becoming clear, interest in sustainable place branding is growing rapidly in scholarly and professional contexts. LÄS MER

  2. 2. Evaluation and Optimization of LTE-V2X Mode 4 under Aperiodic Messages of Variable Size

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för elektro- och informationsteknik

    Författare :Md Mamunur Rashid; [2023]
    Nyckelord :LTE-V2X; aperiodic; variable size; CAM; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Vehicular networks connect vehicles for improved road safety and efficiency with the assistance of wireless information exchange. Vehicular networks are based on the frequent broadcast of awareness messages referred to as CAM (Cooperative Awareness Messages) or BSM (Basic Safety Message) in the ETSI and SAE standards, respectively. LÄS MER

  3. 3. Strategier för plötsliga prisförändringar inom åkerinäringen

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jalil Ahmadi; David Löf; [2023]
    Nyckelord :Resilience; sudden price increases; B2B partnership; SET; Relationships; Strategies; Adaptation; risk management; Resiliens; plötsliga prishöjningar; B2B partnerskap; SET; Relationer; Strategier; Anpassning; riskhantering;

    Sammanfattning : Gotlands geografiska läge gör att många behöver ta sig till och från fastlandet med båt eller flyg. För åkerinäringen som kör gods till och från Gotland är färjan det enda alternativet. Destination Gotland är den enda aktör som främjar resor till och från fastlandet. LÄS MER

  4. 4. Do reviews really affect your hotel decision? : A study about what impact reviews have on the consumers buying decision in the hotel industry.

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Sebastian Davidsson; [2023]
    Nyckelord :Hotel booking; Online reviews; Consumer decision making process; E-Word-of-mouth;

    Sammanfattning : Background Today the hotel industry has become very digitalized compared to when there was only a travel catalogue to look in. Nowadays people search for information about hotels and read reviews from past guests online. There are different kinds of accommodations and lately it has become popular with shared services like Airbnb. LÄS MER

  5. 5. Hur arbetar ledare med kommunikation för att skapa tillit under distansarbete? : En kvalitativ tvärsnittsstudie om ledarskap ur ett relationsorienterat perspektiv

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Anna Olsson; Alice Törnvall; [2022]
    Nyckelord :Leadership; relationship-oriented leadership; communication; trust; teleworking; Ledarskap; relationsorienterat ledarskap; kommunikation; tillit; distansarbete;

    Sammanfattning : Titel: Hur arbetar ledare med kommunikation för att uppnå tillit under distansarbete?  Bakgrund: Ledarskapslitteraturen understryker betydelsen av ett relationsorienterat ledarskap där kommunikation och tillit anses vara nödvändiga för en god relation. Till följd av utbrottet av Covid-19 har distansarbete blivit regel snarare än undantag varpå tillitsfulla relationer har visat sig vara svåra att skapa och upprätthålla till följd av utebliven fysisk interaktion. LÄS MER