Sökning: "communication marketing"

Visar resultat 1 - 5 av 1203 uppsatser innehållade orden communication marketing.

  1. 1. Analys av svenska handelsföretags lokala anpassning av produktutbud och marknadskommunikation i Kina - En fallstudie av H&M, IKEA och Gina Tricot

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Olivia Pivén; Sara Svärd; [2018-05-31]
    Nyckelord :Export Strategy; Frugal Innovation; International marketing; Local Adaption; Marketing Communication; Psychic Distance; Retail; Sales Channel.;

    Sammanfattning : China has during the last 50 years developed into becoming the second largest economy in the world. There have been many changes in the global market with an increased globalization. LÄS MER

  2. 2. Att nå ut till rätt målgrupp : En studie om hur digitaliseringen har förändrat mediebyråers upplevda möjlighet att hjälpa sina kunder att nå ut till deras tänkta målgrupp

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper; Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Saga Ahltin Sandberg; Cecilia Larm; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Digitalization has meant that a huge number of commercial messages reach us every day, and brands therefore have difficulties managing the fast-growing market. Traditional media agencies need to be digitized to keep up. LÄS MER

  3. 3. Vad säljer en influencer? - En kvalitativ studie om hur influencers strategiskt kommunicerar kring produkter på Instagram

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Elin Lindell; Sara Kulle; [2018]
    Nyckelord :Strategisk kommunikation; public relations; marknadskommunikation; influencers; influencer marketing; hög- låginvolvering; produktplacering; disneyfiering; relationer; professionalisering; varumärken; personliga varumärken; Social Sciences;

    Sammanfattning : Ett populärt och växande verktyg för företag att nå ut till sina målgrupper är att använda sig av influencers. Denna studie syftar till att skapa förståelse för hur digitala livsstilsinfluencers strategiskt kommunicerar produkter på Instagram i förhållande till identitetsteori, övertalningsstrategier och hög- och låginvolverings-produkter. LÄS MER

  4. 4. Du kan vara med! (Om du gör det här) : En kritisk diskursanalys av företags användande av kommunikationsstrategier i relation till hållbarhet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap; Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Elly Billqvist; Julia Frank; [2018]
    Nyckelord :MCDA; sustainability; marketing communication; Apoteket; Ica; MCDA; hållbarhet; marknadskommunikation; Apoteket; Ica; CSR;

    Sammanfattning : Studien syftar till att få en ökad förståelse kring hur företag använder sig av kommunikationsstrategier relaterade till hållbarhet för att lyckas påverka konsumenten. Mer precist studeras Ica och Apotekets reklamfilmer då dessa företag anses vara två av de mest hållbara företagen enligt svenska konsumenter. LÄS MER

  5. 5. Towards a world of influencers: Exploring the relationship building dimensions of Influencer Marketing

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/IHH, Företagsekonomi; Högskolan i Jönköping/IHH, Företagsekonomi; Högskolan i Jönköping/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Ann-Sofie Gustavsson; Arij Suleman Nasir; Sarvinoz Ishonova; [2018]
    Nyckelord :Influencer Marketing; Relationship Building; Social Media Influencers; Social Media Marketing;

    Sammanfattning : Background The emergence of the Internet, and in particular social network sites, has led to the appearance of new powerful actors, i.e. Social Media Influencers, with the power to persuade their audience. This introduced a middleman in the company-consumer relationship and a new stakeholder to build relationships with. LÄS MER

BEVAKA DENNA SÖKNING

Få ett mail när det kommer in nya uppsatser på ämnet communication marketing.

Din email-adress: