Sökning: "companies on Facebook"
Visar resultat 1 - 5 av 369 uppsatser innehållade orden companies on Facebook.
1. Real vs Reel: Drivers of Consumer Engagement in Online Brand Communities. A Netnographic Study on Red Bull’s Facebook Brand Page
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Online brand communities contribute to companies by being a digital extension of the brand, enabling a diversified complementary market, and constituting a driving marketing force through consumer engagement. However, with great opportunities comes also great responsibilities, and its challenges. LÄS MER
2. Var kommer intresset till hyggesfritt skogsbruk ifrån?
Kandidat-uppsats, SLU/School for Forest ManagementSammanfattning : Hyggesfritt skogsbruk är något som mer och mer ses som ett intressant alternativ för skogsägare. Det diskuteras hyggesfritt skogsbruk i olika debattforum, på nyheter och i politiska sammanhang. Även hos de väletablerade skogsföretagen pågår diskussioner om hyggesfritt. LÄS MER
3. Språkliga uttryck i en digital miljö : En jämförande tematisk analys av språkliga uttryck på Facebook och Tiktok
Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för ekonomi och itSammanfattning : Tillväxten av sociala medier är väletablerad, idag kommunicerar vi inte bara ansikte mot ansikte, utan även via våra sociala medier. Målet med studien är att öka förståelsen för hur interaktion i kommentarsfält kan skilja sig åt mellan två plattformar kan kunskapen om plattformsdialekter öka. LÄS MER
4. Framtidens bilförsäkringar : en kvantitativ studie om attityd gentemot personligt anpassade bilförsäkringar
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : Car insurance is one of the most important and profitable markets within the property and casualty insurance industry. Therefore, there is a great interest in accurate pricing, both for insurance companies and policyholders. This study examines a pricing model (i.e. LÄS MER
5. Multi-Channel Sentiment Analysis in Swedish as Basis for Marketing Decisions
Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskapSammanfattning : In today’s world, it is not enough for companies to consider any one social media channel in isolation. Instead, they must provide their customers with a unified experience across channels and consider interdependencies between channels. LÄS MER