Sökning: "complaints"

Visar resultat 1 - 5 av 367 uppsatser innehållade ordet complaints.

  1. 1. Patienters upplevelse av vårdpersonalens bemötande på akutmottagning

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för folkhälso- och vårdvetenskap

    Författare :Martin Löthberg; [2024]
    Nyckelord :Patient experience; emergency department; treatment; emergency care; nursing; caring sciences; Patientupplevelser; akutmottagning; bemötande; akutsjukvård; omvårdnad; vårdvetenskap;

    Sammanfattning : Bakgrund: I Sverige besöker cirka 1,6 miljoner personer 19 år eller äldre årligen akutmottagningar. En stor andel av klagomålen inom hälso-och sjukvård baseras på bemötandet där dåligt bemötande är förenligt med sämre patientsäkerhet, mer resurskrävande vård och sjukare patienter. LÄS MER

  2. 2. Hur kan kontor bli hem? - Konvertering av kontorslokaler till bostäder ur ett fastighetsägarperspektiv

    Master-uppsats, Lunds universitet/Fastighetsvetenskap

    Författare :Ardian Miftari; Jonas Clarin; [2024]
    Nyckelord :Adaptiv återanvändning; konvertering; kontor; vakans; bostäder; fastighetsägare; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : The Swedish office markets especially in the three major cities Stockholm, Gothenburg, and Malmö have experienced increased vacancy rates in recent years. One key factor behind this is employees' preferences post the Covid-19 pandemic. LÄS MER

  3. 3. Patienters upplevelser av bemötandet på akutmottagningar

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för folkhälso- och vårdvetenskap

    Författare :Alva Mjöbäck; Tuva Olsson; [2024]
    Nyckelord :Communication; information; participation; emergency department; patient experience; patients; Kommunikation; information; delaktighet; akutmottagning; patientupplevelse; bemötande; patienter;

    Sammanfattning : Introduktion: Sjukhusens akutmottagningar präglas av överbeläggning, hög arbetsbelastning och stress vilket ställer stora krav på sjuksköterskans kompetens. Majoriteten av de klagomål som lämnas efter kontakt med hälso- och sjukvården handlar om bristande kommunikation och delaktighet. LÄS MER

  4. 4. GOVERNANCE BEYOND BORDERS The Extraterritorial Reach of OECD National Contact Points for Responsible Business Conduct

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Mirja Sund; [2023-06-20]
    Nyckelord :Business and human rights; Non-judicial mechanisms; Extraterritoriality; OECD Guidelines for Multinational Enterprises; OECD National Contact Points;

    Sammanfattning : As increasingly powerful actors in a globalised world, multinational corporations are often able to evade responsibility for human rights violations and other misconduct occurring in their own operations or supply chains. Since courts face limitations when attempting to exert jurisdiction outside of their state territories, state-based non-judicial mechanisms such as the OECD National Contact Points (NCPs) have been established to fill this gap by mediating between corporations and victims of corporate human rights abuses with the aim of providing remedy to the latter. LÄS MER

  5. 5. Equal opportunities: The modern city is planned and shaped for everyone...but complaints persist.

    Master-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Emma Lehtinen; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER