Sökning: "computer education is important"
Visar resultat 1 - 5 av 101 uppsatser innehållade orden computer education is important.
1. Teaching pronunciation effectively in an EFL classroom; a literature review
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)Sammanfattning : This study provides a literature review of the most effective ways to teach pronunciation to EFL secondary school students in Sweden. There is limited time allocated to pronunciation leading to a scarcity of available effective methods. This impacts the important role which intelligibility holds in pronunciation. LÄS MER
2. Sustainable Product Development Through Integrated Life Cycle Assessment and Computer Aided Design : An Exploratory Study of Life Cycle Assessment (LCA)
Kandidat-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : The purpose of this paper was to investigate the integration between Life Cycle Assessment (LCA) and Computer-Aided Design (CAD). The project has been carried out as a degree project at Karlstad University in the spring of 2023 on behalf of the company TECHNIA. The project was a master's thesis of 22. LÄS MER
3. Är vi redo? : Folkbibliotekens roll i kristid
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : This study examines the role of public libraries in times of crisis from an implementation theory perspective. The Swedish National Library Strategy, adopted in April 2022, states that libraries might have an important role to play in Sweden’s total defence. LÄS MER
4. Har mörkt läge en påverkan på läsförståelse?
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Mörkt läge är ett digitalt gränssnittsläge där text eller annan viktig information visas i ljusa färger mot en mörk bakgrund. Detta är i kontrast till ljust läge – mörk text på vit bakgrund – som ofta anses som standard. LÄS MER
5. Bedömning inom programmering i teknikundervisningen : En kvalitativ studie som beskriver hur verksamma tekniklärare arbetar med undervisning och bedömning inom programmering på högstadiet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/LärandeSammanfattning : Programmering introducerades i teknikämnet i grundskolan höstterminen 2018. Syftet medstudien är att undersöka hur yrkesverksamma tekniklärare undervisar och bedömer elever inom programmering i teknikämnet i grundskolans årskurs 7–9. Undersökningen är utfördmed hjälp av semistrukturerade intervjuer av kvalitativ stil. LÄS MER