Sökning: "conference tourism"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden conference tourism.

  1. 1. House of the Footbridge

    Kandidat-uppsats, KTH/Arkitektur

    Författare :Klara Rubensson; [2022]
    Nyckelord :Arboga; medborgarhus; översvämning; naturspång;

    Sammanfattning : BACKGROUNDThe new footbridge is located a short walk from the medieval city center in Arboga. The idea of a pedestrian overcrossing was a result of a group project during the fall semester; a solution that reactualizes the creek Arbogaån which lost its role as a vital social function for the industries when the canal was built in the 17th century. LÄS MER

  2. 2. Globaliseringens påverkan på platsmarknadsföring och konkurrens mellan städer. : Hur arbetar Umeås aktörer för att marknadsföra staden som en mötesstad inom affärsturism?

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Kulturgeografi

    Författare :Carlos Leon Leon; [2016]
    Nyckelord :Globaliseringens påverkan på plats-marknadsföring;

    Sammanfattning : ABSTRACT   This bachelor thesis aims to study the effects of globalization in places where they end up in a competition with each other to attract conferences and congresses. This may cause issues and problems that could affect the way destinations work with the City Marketing and destination development to make themselves more competitive. LÄS MER

  3. 3. Not only for professional utility? Leisure motivations in conference tourism

    Master-uppsats, Umeå universitet/Kulturgeografi

    Författare :Alina Serdiuk; [2016]
    Nyckelord :conference tourism; Sweden; academics; motivations; survey;

    Sammanfattning : Conference tourism is a young and vibrant industry, which is growing and developing at a prompt rate (Rogers, 2013). The rapid growth of conference tourism and its importance (e.g. economic benefits for destinations) caused a significant academic interest in this topic in 1990's (Yoo & Weber, 2005). LÄS MER

  4. 4. Effekten av ökad konkurrens på hotellmarknaden i Örnsköldsvik

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Kulturgeografi

    Författare :Emil Lindmark; [2016]
    Nyckelord :Interaction; changed market; Competition;

    Sammanfattning : ABSTRACT Hotels and the hotel sector is one of the most uprising sector on the market and individuals travels more and in Sweden the capacity of logy and hotels continue to grow. The development of the industry increases the need to more capacity of hotel room in Sweden and in the destination in this study area Örnsköldsvik. LÄS MER

  5. 5. Upplevelsens betydelse för professionella möten i rurala destinationer : En fallstudie av mötesaktörer

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Saskia Sarodnick; Lina Johansson; [2015]
    Nyckelord :Upplevelser; professionella möten; rurala destinationer;

    Sammanfattning : Professionella möten är en stor del av Sveriges turism och spås hög potential till utveckling enligt Sweden Visitors Board. Genom framtagandet och arbetet med diverse strategier avser organisationen främja besöksnäringen på ett nationellt men även lokalt plan. Stockholms skärgård ska utvecklas till en åretrunt destination. LÄS MER