Sökning: "consumer decision making in online shopping environment"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden consumer decision making in online shopping environment.
1. Digitala knuffar: den osynliga handen vid online handel : En fallstudie av ett ledande detaljhandelsföretag inom sport- och livsstilsmodesegmentet
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)Sammanfattning : Som resultat av globalisering och teknologisk utveckling genomför människor flera beslut i sina privata och professionella liv från digitala enheter. Beslutsfattningen varierar från informationsinhämtning, underhållning och framför allt näthandel. LÄS MER
2. Inclusiveness of autistic consumers in E-commerce : An exploratory study on the inclusiveness for consumers on Autism Spectrum Disorder
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Date:2023-05-31Level: Bachelor thesis in Business Administration, 15 cr Institution: School of Business, Society, and Engineering, Mälardalen University Authors: Anwaar Naser, Laura Maria Trandafir and, Asterios Mastorokostas Varsamidis Title: Inclusiveness of autistic consumers in the E-commerce Supervisor: Stylianos Papaioannou Keywords: Autism, ASD, niche, consumer, inclusiveness, e-commerce, website design. Research question: How is the inclusivity of ASD consumers addressed in online shopping? Purpose: The purpose of this thesis is to analyse the online shopping experience of consumers with autism to identify opportunities for e-commerce businesses to create more inclusive websites. LÄS MER
3. Returer inom e-handeln : En kvalitativ studie om hur konsumenter resonerar kring returer och dess miljöpåverkan
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : E-handeln har ökat på senare tid och i samband med detta har konsumenternas köpbeteende förändrats. Idag finns det många e-handelsföretag som försöker stå ut i mängden och locka till sig kunder bland annat genom att erbjuda fri frakt, fria returer och snabba leveranser. LÄS MER
4. Online social networks and fashion shopping: a study of the influence of social networks on shopping decisions made by consumers in the fashion market
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledningSammanfattning : The emergence of online social networks as the main communication channel between users in the web has created a plethora of opportunities and challenges for companies. While firms can potentially reach and advertise to a targeted audience at a low cost, the communication model between firms and consumers appears to be in need to adaptation due to the unique circumstances of social networks and the behavior of its consumers. LÄS MER