Sökning: "consumer irritation"

Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden consumer irritation.

  1. 1. Personaliserade erbjudanden inom marknadsföring : En kvalitativ studie angående konsumenternas upplevda respons av personaliserade erbjudanden från företag med avseende på förtroende, kontroll och transparens

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Viktor Kaskamo Andersson; [2021]
    Nyckelord :Personalised marketing; personalised offers; privacy; personal information; trust; control; transparency; consumer behaviour; Individanpassad marknadsföring; personaliserade erbjudanden; personlig integritet; personlig information; förtroende; kontroll; transparens; konsumentbeteende;

    Sammanfattning : Nyligen har forskning inom marknadsföring fokuserat på konsumenternas köpbeteende och köpmönster, vilket har haft stor inverkan genom digitaliseringen i samhället och runt om i världen. Allt fler vetenskapliga studier forskar om konsumenternas personliga integritet och hur den kan påverkas av personliga erbjudanden från företag, till exempel genom marknadsföringsmetoden 'Retargeting'. LÄS MER

  2. 2. Brand Management and Artificial Intelligence - A World of Man Plus Machine - A qualitative study exploring how Artificial Intelligence can contribute to Brand Management in the B2C sector

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Carolina Agersborg; Isabella Månsson; Emelie Roth; [2020-06-23]
    Nyckelord :Brand Management; B2C Brands; Artificial Intelligence; AI Applications;

    Sammanfattning : The fast transforming world of technology has made the environment for Brand Management increasingly complex. To survive, brands need to raise the stakes, develop sharper strategies, provide holistic experiences, and gain a better understanding of their customers. LÄS MER

  3. 3. Acceptable Ads guidelines, its effect on user experience and ad-noticeability

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Joel Weidenmark; [2020]
    Nyckelord :Acceptable Ads; Ad-noticeability; Ad-irritation;

    Sammanfattning : The Acceptable Ads Standard is a set of guidelines developed by the biggest ad-blocker company AdBlock Plus as an attempt to alleviate the largest need for ad-blocking programs; ads being annoying, irrelevant, and too intrusive. The guidelines inflict rules regarding how ads can be presented in order to be acceptable, thereby not disturbing the consumer. LÄS MER

  4. 4. Användarnas attityd kring influencer marketing via sociala medier : En kvantitativ studie om användandet, attityder och strategier

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Angelina Gustafsson; Elise Hallberg; Jenny Ta; [2020]
    Nyckelord :Celebrity endorsement; influencers; influencer marketing; marketing; social media; Celebrity endorsement; influencers; influencer marketing; marknadsföring; sociala medier;

    Sammanfattning : Idag handlar marknadsföring inte längre bara om att kommunicera ut ett budskap till en kund, utan även att hjälpa till att skapa ett bra intryck så att kunderna börjar kommunicera och föra budskapet vidare. I och med digitaliseringen kan företagen använda sig av olika sociala kanaler för att nå ut till en större räckvidd och förmedla sitt budskap till en större grupp konsumenter. LÄS MER

  5. 5. DO CONSUMERS BELIEVE EACH OTHER ONLINE? : A study of how consumers assess credibility of brand-related UGC

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Rebecca Ketola; Sandra Norrman; [2019]
    Nyckelord :UGC; brand-related UGC; user-generated content; consumer-generated content; consumer power; consumer response; e-WOM; brand perception; co-creation; brand communication; UGC marketing; brand management; communication process; credibility;

    Sammanfattning : With the gradual rise of Web-2.0 based platforms, Internet users were given the possibility to interact with each other in virtual communities. LÄS MER