Sökning: "content marketing"

Visar resultat 1 - 5 av 388 uppsatser innehållade orden content marketing.

  1. 1. Lev ett grönt år med ICA och surfa Com Hem style : En kvalitativ studie om hur Com Hem och ICA förmedlar innehållet i TV-reklamen till TV-tittaren

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för konst, kommunikation och lärande

    Författare :Abian Hirsi; [2017]
    Nyckelord :Varumärke; marknadskommunikation; reklam; comhem; ica;

    Sammanfattning : Television advertising has many different tasks. Some aims primarily to entertain while some companies use TV advertising to promote their brand and products. However, television advertising may be misleading. The message of the TV commercial konsekvent disappears with all the content in a TV commercial. LÄS MER

  2. 2. Attityder till annonser på Instagram : En kvalitativ studie om hur konsumenter uppfattar innehållet i annonser på Instagram

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi; Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Rosalia Bojackly; Sofia Eriksson; [2017]
    Nyckelord :Kommunikationskanal; marknadsföringskanal; Instagram; attityder; sociala medier; reklam;

    Sammanfattning : Social media is increasing constantly, which led to new communication and marketing channels have evolved, it has helped businesses and consumers to integrate and communicate with each other. One of the fastest growing communication and marketing channels is Instagram. LÄS MER

  3. 3. Book Review: The Importance of Private and Public Intelligence

    L3-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap; Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :David Petrovski; Joao Pedro Pestana; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Aim: The aim of the paper is to critically review the book “Introduction to Private and Public Intelligence: The Swedish School of Competitive Intelligence” by Søilen (2005). The aim of the book has been to gather ideas and concepts about the subject of private and public intelligence for students to use in an introductory course. LÄS MER

  4. 4. #regram - en netnografisk studie av de svenska klädkedjorna Gina Tricots, H&Ms och KappAhls konton på Instagram

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Teknik och samhälle

    Författare :Jasmine Johansson; [2017]
    Nyckelord :Instagram; Regram; Sociala medier; Marknadsföring; Netnografi; Reaktioner; Innehåll; Tillgänglighet; Ambassadörer; Svenska klädkedjor; Gina Tricot; H M; KappAhl;

    Sammanfattning : Sociala medier tillsammans med Instagram tar mer och mer plats i dagens samhälle och företag ställer sig ständigt frågan hur de bör marknadsföra sig där. Denna studie undersöker den uppkommande strategin regram, vilket innebär en återupprepning av en redan publicerad bild på Instagram. LÄS MER

  5. 5. A Review of Exhibit Marketing : A Nordic School Perspective

    L3-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap; Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Thanh Huong Le; Malin Karlsson; [2017]
    Nyckelord :exhibit marketing; exhibitor; trade show; Nordic school of thought;

    Sammanfattning : Exhibit marketing can be a remarkably useful promotional practice that generates new applications and can adjust to different situations in the fierce marketplace. However, academics show little interest in this concept as well as its connection to former schools of thought. LÄS MER

BEVAKA DENNA SÖKNING

Få ett mail när det kommer in nya uppsatser på ämnet content marketing.

Din email-adress: