Sökning: "conveyance of image"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden conveyance of image.

  1. 1. Att skapa och förmedla en destinationsimage : En undersökning av Sigtunas imagearbete ur ett aktörsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Jessica Eriksson; Amanda Archer; Alma Krokstedt; [2017]
    Nyckelord :Destination image; cooperation; conveyance of image; Destinationsimage; samarbete; förmedling av image;

    Sammanfattning : This qualitative study has examined how Sigtuna with its local businesses works to create a united destination image and what challenges that arise in this creation. The methodological approach to collect data consists of qualitative interviews and text and image analyzes. LÄS MER

  2. 2. Den nya revisionsberättelsen : Inriktning på bedömning och förmedling av särskilt betydelsefulla områden och fortsatt drift

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Karolin Nilsson; My Fen Hau; [2017]
    Nyckelord :Going concern; Expectation gap; Communication gap; Audit quality; Key audit matters; Fortsatt drift; förväntningsgap; kommunikationsgap; revisionskvalité; särskilt betydelsefulla områden;

    Sammanfattning : Den nya revisionsberättelsen framkom efter finanskrisen år 2008 till följd av ett behov att öka transparensen av revisorers bedömningar. Oberoende, kompetens och förtroende påverkar bedömningarna, vilket resulterar i en viss nivå av revisionskvalité. Tidigare var det svårt för intressenter att identifiera företagens riskområden. LÄS MER

  3. 3. Behind the Mechanics : the Conveyance of Political Messages Through Video Games

    Kandidat-uppsats, Institutionen för speldesign, teknik och lärande

    Författare :Vira Haglund; [2011]
    Nyckelord :Games; Game Design; Political Messages; Propaganda; War; Stereotypes; Stigmas; Entertainment;

    Sammanfattning : This study is a response to the growing demand for more critical examinations of the video game as a communicative as well as interactive medium of mass culture. It reflects the game in regard to its potentials and abilities conveying a message to its audience and sets it into a broader discourse of mass communication. LÄS MER