Sökning: "cookie"

Visar resultat 1 - 5 av 42 uppsatser innehållade ordet cookie.

  1. 1. Benefits of Accepting Cookies in a Digital News Space : A Way to Communicate the Enhancement of User Experience That Cookies Allow

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronik

    Författare :Olivia Ählström; [2024]
    Nyckelord :Online Privacy; Personal Tracking; Cookie Consent; User Experience; User Interface Design;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. Mind The Gap Between Your Intelligence And Choice Architecture

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Amanda Liljevall; Emelie Lillskog; [2023-07-03]
    Nyckelord :Cookie consent notices; cookie banner; choice architecture; consumer choice behaviour; general data protection regulation; GDPR; online privacy; web content analysis;

    Sammanfattning : Digital footprints of online behaviour are now possible to gather through the use of cookies. As a result, consumer activities once considered private are now monitored and used by online businesses and marketers, providing them with information about who we are, what we think, and what we like. LÄS MER

  3. 3. Det trötta samtycket — ett användarperspektiv om cookie-notisers användbarhet : Undersökning av vilka faktorer som påverkar användares upplevelse, uppfattning och slutgiltiga val i en cookie-notis

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Sebastian Björk; Debora Jansson; Anna Larsson; [2023]
    Nyckelord :Cookie-notiser; design; informationsarkitektur; integritetsparadox; samtyckeströtthet; GDPR; nudging; fear of missing out;

    Sammanfattning : This thesis aims to investigate the effectiveness and significance of cookie notifications for users from a consent perspective. Specifically, the study seeks to answer the following research questions: 1) What types of cookie notifications can be identified on websites? 2) What factors influence the perception, experience, and final decision of tech-savvy users when it comes to cookie notifications? The implementation of the General Data Protection Regulation (GDPR) in 2018 has required websites to inform users about the collection, processing, and use of personal data, as well as request their consent. LÄS MER

  4. 4. Cookie Monsters : Using Large Language Models to Measure GDPR Compliance in Cookie Banners Automatically

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Marcus Otterström; Oliver Palonkorpi; [2023]
    Nyckelord :cookie banners; gdpr; compliance; consent; large language models; design science research;

    Sammanfattning : There is a widespread problem of cookie banners not being compliant with the General Data Protection Regulation (GDPR), which negatively impacts user experience and violates personal data rights. To mitigate this issue, strides need to be made in violation detection to assist developers, designers, lawyers, organizations, and authorities in designing and enforcing GDPR-compliant cookie banners. LÄS MER

  5. 5. Det mörka kakreceptet : Dark Patterns och användarens inställning till cookie-förfrågningar på statliga och kommersiella webbsidor

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)

    Författare :Niklas Stavnjak; Olivia Bröddén; [2023]
    Nyckelord :Cookies; Dark Patterns; Persuasive Design; General Data Protection Regulation; Websites; Cookies; Dark Patterns; Persuasive Design; GDPR;

    Sammanfattning : Sedan införandet av dataskyddsförordningen GDPR den 25 maj 2018 har internetanvändare i alla EU/ESS länder blivit mötta av en förfrågan om godkännande av cookies vid varje besök av en ny hemsida. Frågan ska enligt lag tydligt informera användare om att cookies används, i vilket syfte och hur länge de sparas. LÄS MER