Sökning: "corporate storytelling matts heijbel"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden corporate storytelling matts heijbel.

  1. 1. Alla minns en bra historia - En studie om användandet av corporate storytelling internt

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Ann Svensson; Maria Andersson; [2009]
    Nyckelord :Corporate storytelling; Intern marknadsföring; kommunikationsverktyg; företagskultur;

    Sammanfattning : Uppsatsens syfte är att med utgångspunkt i den teoretiska referensramen och en deskriptiv fallstudie av tre företag få ökad förståelse för hur kommunikations- och marknadsföringsverktyget storytelling används i svenska företag. Syftet är även att identifiera vilka effekter verktyget kan ge och studera hur storytelling kan påverka företagskulturen. LÄS MER

  2. 2. Historien om hovleverantören – en studie i användandet av Corporate Storytelling

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jon Öhman; Andreas Olsson; [2007]
    Nyckelord :Corporate Storytelling; Word-of-mouth; kreativ marknadsföring; Kunglig Hovleverantör; varumärkesbyggande;

    Sammanfattning : Corporate Storytelling är ett relativt nytt begrepp inom marknadsföringsområdet. Mycket kortfattat kan det förklaras som en teknik där företag använder sig av berättelser för att förpacka varumärkets värderingar på ett fängslande sätt. LÄS MER