Sökning: "crm culture"

Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden crm culture.

  1. 1. Automatiserad marknadsföring - mer än bara ett knapptryck? : En kvalitativ studie om automatiserad marknadsföring och CRM inom B2B-verksamheter

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Emilia Lindsjöö; Jennifer Pithyou; [2022]
    Nyckelord :Marketing Automation; CRM; Digital Marketing; IT-reliant Work System; Data Analytics Capabilities; B2B; Automatiserad marknadsföring; CRM; digital marknadsföring; IT-beroende arbetssystem; förmågor för dataanalys; B2B;

    Sammanfattning : Dagens digitala landskap skapar en hög konkurrens om kunder, vilket gör att verksamheter letar efter nya sätt att utveckla och hantera kundrelationer. Arbete med CRM och automatiserad marknadsföring användbart för att få en bättre förståelse för kundens behov och leverera relevant kommunikation. LÄS MER

  2. 2. Impact of Customer Analytics Use on CRM : Role of Analytics's culture, Information quality, and customer orientation

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Tommy Pham; [2021]
    Nyckelord :Systemvetenskap; informationssystem; informatik; Information Systems;

    Sammanfattning : The present research work is an exploratory study that aims to investigate the impact of Big Data Customer Analytics Use (BDCAUse) in customer relationship management (CRM) by providing a comprehensive overview of the main factors that can affect BDCAUse in the organizations andhow this use affects the information quality. The influence of BDCAUse could bring benefits and increase the competitive advantage for the companies. LÄS MER

  3. 3. Individanpassad reklam via Instagram : En kvalitativ studie ur ett konsumentperspektiv

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Hannah Miedel; Van Zangana; [2021]
    Nyckelord :Individanpassad reklam; Sociala medier; AIDA; CRM; Relationsmarknadsföring; Marknadsföringsmix; 4P; Consumer Culture Theory;

    Sammanfattning : The purpose of the study is to investigate how men and women experience personalized advertising, whether it affects the purchase decision and whether there are differences between men and women. A qualitative method has been used with the help of structured interviews within a delimitation of the Stockholm area. LÄS MER

  4. 4. Knowledge creation in a contact center’s customer relationship management system. : Implications from organizational user perspectives

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Stefán Már Melstað; [2020]
    Nyckelord :CRM; knowledge creation; customer knowledge; contact center;

    Sammanfattning : This study explores the implications for knowledge creation of customer knowledge in a contact center’s CRM system. A previously developed research model which depicts CRM systems’ support to knowledge creation of customer knowledge was utilized for evaluation and comparison of collected data. LÄS MER

  5. 5. En litteraturstudie om maktdistans påverkan på fartygs säkerhet

    M1-uppsats, Linnéuniversitetet/Sjöfartshögskolan, SJÖ

    Författare :Mattias Jarestam; Michael Sördal; [2018]
    Nyckelord :power distance; leadership; national culture; CRM; deck officers; master; shipping; ship; maktdistans; ledarskap; nationell kultur; CRM; däcksbefäl; befälhavare; sjöfart; fartyg;

    Sammanfattning : När sjömän från olika länder arbetar tillsammans finns alltid risk för missförstånd. Detta påverkar säkerheten ombord på fartyg. Syftet med studien var att utreda om det finns någon ökad säkerhetsrisk på fartyg då den kulturella aspekten hög maktdistans hamnar i konflikt med högt säkerhetstänk. LÄS MER