Sökning: "crm e-handel"
Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden crm e-handel.
1. Modebranschens strategier under & efter pandemin : En empirisk kvalitativ studie av företagens reaktioner mot Covid-19 pandemin
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Forskningsfråga: - Hur har modebranschen i Sverige anpassat sina strategier under och efter pandemin? Vilka åtgärder har vidtagits för att hantera de utmaningar och påfrestningar som uppstått? Syftet: Syftet med studien är att analysera modebranschens strategier i Sverige under och efter pandemin. Dessutom vilka åtgärder som har vidtagits för att hantera utmaningar och påfrestningar. LÄS MER
2. Annonser som lockar; Vad är effektivt? : En experimentell studie ur ett företagsperspektiv
Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Background and problem discussion Organizations are today facing an uncertainty regarding how to properly integrate and work with CRM, in particular in regards to attraction and retention of customers. This can be managed through the use of marketing campaigns. LÄS MER
3. Paradoxen mellan individanpassad marknadsföring och personlig integritet : En kvalitativ studie om när individanpassad marknadsföring upphör att vara en konkurrensfördel
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Titel: Paradoxen mellan individanpassad marknadsföring och personlig integritet. Författare: Hannes Asplund & Johan Nilsson Handledare: Leif V Rytting Examinator: Richard Afriyie Owusu Kurs: Kandidatuppsats 15hp. Företagsekonomi III - Marknadsföring, examensarbete. Linnéuniversitetet, VT 2019. LÄS MER
4. E-handelns roll inom industriell marknadsföring : En fallstudie på Stena Components Nybro AB
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Title: The role of e-commerce in industrial marketing: a case study of Stena Components Nybro AB Writers: Rebecka Blom, Ebba Douglas and Cathrine Johansson Mentor: Leif Rytting Examiner: Richard Afriyie Owusu Course: 2FE77E Business Administration III - Marketing, Bachelor degree project Purpose The purpose of this study is to analyze and clarify the importance of e-commerce regarding to service experiences and accessibility. The industrial sector stands in the center of the study and its importance of maintaining and strengthening existing customer relations. LÄS MER
5. Konsumentens inställning till skräddarsydd reklam på olika digitala kommunikationsplattformar
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syfte: Uppsatsens syfte är att undersöka vilken effekt skräddarsydd marknadsföring har på konsumenter beroende på vilken digital kommunikationsplattform som används. Metod: En kvalitativ studie har genomförts med ett hermeneutistiskt tolkningsperspektiv och ett induktivt tillvägagångssätt. LÄS MER