Sökning: "crowdfunding platform"

Visar resultat 1 - 5 av 60 uppsatser innehållade orden crowdfunding platform.

  1. 1. Customer engagement and co-creation in crowdfunding : Multi-case study on tabletop Kickstarter campaigns

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Michael Polatos; Andrii Kernitskyi; [2023]
    Nyckelord :Customer engagement; Kickstarter; co-creation co-destruction of value; S-D logic;

    Sammanfattning : Background: Crowdfunding is a new form of financing that has gained popularity among entrepreneurs seeking to fund innovative and creative projects. It involves collecting small amounts of money from a large number of potential backers through specialised websites. LÄS MER

  2. 2. Informationsgivning vid andelsbaserad gräsrotsfinansiering i privata aktiebolag - En utredning av regleringsbehovet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Amalie Söllested; [2023]
    Nyckelord :associationsrätt; civilrätt; rättsekonomi; andelsbaserad gräsrotsfinansiering; privata aktiebolag; informationsgivning; informationsasymmetrier; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Andelsbaserad gräsrotsfinansiering i privata aktiebolag saknar för närvarande en reglering som ställer krav på informationsgivning i svensk rätt, då befintlig reglering endast omfattar publika aktiebolag. Då det inte ställs krav på informationsgivning finns det få incitament för det kapitalsökande bolaget och investeringsplattformen att vid gräsrotsfinansiering dela med sig av information som riskerar att hämma investeringsmöjligheterna och investerarskyddet. LÄS MER

  3. 3. Convincing Crowdvoting Campaigns - The Persuasive Characteristics of New Venture Crowdvoting Campaigns

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning

    Författare :Edvin Sjökvist; Simon Blackman; [2022]
    Nyckelord :Crowdvoting; Persuasion; Elaboration Likelihood Model; Endorsement; Crowdfunding;

    Sammanfattning : Today, many entrepreneurs turn to online crowdsourcing platforms to acquire resources and support for their ventures. While the pursuit of financial capital through crowdfunding platforms has received much attention from researchers, the pursuit of non-financial support has grown significantly in importance among new ventures. LÄS MER

  4. 4. En studie om internetanvändares inställning till crowdfundad journalistik

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Emil Sundström; Roy Sundvall; [2020]
    Nyckelord :Crowdfunding; Journalistik; Trovärdighet; Finansieringsmodeller; Nyhetsjournalistik; Swishjournalistik;

    Sammanfattning : En journalists arbete är tydligt. Det ska vara objektivt och beskriva fenomen som de är. Det ska beskrivas så sakligt och sanningsenligt som möjligt utan värderingar. LÄS MER

  5. 5. Determinants of success on Crowdfunding in Europe. : Evidence from Kickstarter Platform

    Magister-uppsats, Jönköping University/IHH, Centre for Entrepreneurship and Spatial Economics (CEnSE)

    Författare :Ernestina Aba Afful; Sabahat Nasim; [2020]
    Nyckelord :Funding Gap; SMEs; Crowdfunding; Investment Crowdfunding;

    Sammanfattning : Crowdfunding has become an alternative source of funding for small medium enterprises (SMEs) due to inadequate or lack of finance at its start-up. There has been lot of analysis by scholars pertaining the determinants of crowdfunding success and the objective of this theory is to pinpoint the factors of a successful crowdfunding project based on the most analyzed determinants by prior researchers (technology-based projects, social media and entertainment-based projects, other projects (such as food, publishing, arts), visual features (such as pictures, comments, updates, videos,etc), as well as investors contribution. LÄS MER