Sökning: "cultural and creative ventures"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden cultural and creative ventures.

  1. 1. The Strengths of Street Knowledge

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Boas Hallgrimsson; Mollee Bekele; [2019]
    Nyckelord :Entrepreneurship; Hip Hop; Schumpeter; Urban;

    Sammanfattning : In the late 1970s the culture of hip hop emerged from the streets of New York. It was an outlet for identity, expression and boasting among communities of young people who were raised in disadvantaged circumstances. Hip hop allowed for creative innovators to form a niche within the entertainment industry that has generated billions of dollars. LÄS MER

  2. 2. The Ritualistic Nature of Business Incubation: An example from Northern Sweden

    Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för etnologi

    Författare :Elis Kaljuvee; [2018]
    Nyckelord :business incubation; incubator; rites of passage; liminality; entrepreneur; organizational culture; cultural and creative ventures; cultural analysis; ethnography; Sweden; MACA; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : This thesis opens up the “black box” of business incubation and analyses how this process works in an incubator for cultural and creative ventures in Northern Sweden. The theoretical framework of the rites of passage by Arnold van Gennep and Victor Turner was adopted to guide the analysis. LÄS MER

  3. 3. "Det känns som att det är där vi måste vara, annars blir vi irrelevanta" : En kvalitativ studie av publikutveckling inom värmländsk scenkonst

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation

    Författare :Lovisa Lagneryd; Julius Thornqvist; [2018]
    Nyckelord :audience development; cultural politics; performing arts; PR; Värmland; publikutveckling; kulturpolitik; scenkonst; PR; Värmland;

    Sammanfattning : Sammanfattning Publikutveckling är ett paraplybegrepp inom den offentliga kultursektorn som blivit alltmer uppmärksammat de senaste åren. Det märks inte minst genom Kreativa Europas studie Audience Development – How to place audiences at the centre of cultural organisations, som presenterades 2017. LÄS MER