Sökning: "cultural goods"
Visar resultat 1 - 5 av 112 uppsatser innehållade orden cultural goods.
1. Ett inverterat nöjesfält : kunskap, upplevelse och vara genom Google Maps användarrecensioner
Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för ABM, digitala kulturer samt förlags- och bokmarknadskunskapSammanfattning : This thesis attempts to show tangible ways in which commodification of experience expands into areas outside of direct commercial activity, in contemporary mind and society. The user reviews of Google Maps (URGM) regarding places that don't offer sales of goods and services are being studied empirically, through qualitative text analysis. LÄS MER
2. Metodik för framtagning av viktiga KPI:er för transparens i produktionen
M1-uppsats, Högskolan i Gävle/Industriell ekonomiSammanfattning : Digitalisering har lett till att kunder fått ökade möjligheter att välja mellan produkter från olika leverantörer. Inte minst inom tillverkande industrier har man sett en skiftning från massproduktion till alltmer kundstyrd produktion, där utbudet av varor är större och kunden nästan helt ligger i fokus vid produktion av varor. LÄS MER
3. Behöver vi gifta oss? : En jämförelse av den rättsliga ställningen för en efterlevande sambo i Sverige, Norge och Danmark.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : There are various forms of living arrangements in the modern society. Cohabit-ing has since the 1970s become an increasingly more common way of living in the Nordic countries. In Sweden alone there are approximately 1,5 million peo-ple living in cohabitation relationships and they can be found amongst all social classes and ages. LÄS MER
4. "Life is better when you girlboss together" : Building a Safe Space Within the Digital Sphere, a Case Study
Master-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : The study is located in feminist studies through the lens of cultural theory, more specifically in the area of "Girlhood studies", developed in the 1990s. The development of the field correlates with the rise of cultural goods targeted at girls: movies, music, and magazines as well as the development of teenagehood as an identity of its own right. LÄS MER
5. Ethnographic case study on Feminist commodity networks and sisterhood building in Melbourne, Australia
Master-uppsats, Stockholms universitet/Socialantropologiska institutionenSammanfattning : This thesis examines feminist commodity networks through an ethnographic case study of QVWC SHOP in Melbourne, Australia. The work is built through an emic perspective on the understanding of selling, producing, and buying through the QVWC SHOP. LÄS MER