Sökning: "curriculum cycle"

Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade orden curriculum cycle.

  1. 1. Undervisning om det naturvetenskapliga arbetssättet i lågstadiet : En exemplifiering av hur organiserande syften kan ge stöd för didaktisk design och analys av undervisning med rättvisa test som innehåll

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)

    Författare :Petra Anjou Pedersen; Amina Fyrkemo; [2023]
    Nyckelord :Didactic exemplification; didactic modelling; scientific work method; organized purposes; inquiry-based science;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to exemplify how the didactic model organized purposes can be used as support for professional experimentation to develop teaching with the working methods of natural science as a content in the primary school. We have done a didactic modeling with the exemplification phase as a research approach. LÄS MER

  2. 2. Virtualizing Montessori : Experiences of teachers working in  a fully remote Montessori preschool

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Tema Barn

    Författare :Gabrielle Kotkov; [2022]
    Nyckelord :Montessori; virtual school; preschool; online learning; Covid-19;

    Sammanfattning : Virtual preschool seems to contradict the Montessori Method, a hands-on, sensorial-based early childhood curriculum. However, many virtual Montessori schools, borne out of the temporary need for isolation due to the Covid-19 pandemic, seek to continue this new implementation of Montessori education permanently. LÄS MER

  3. 3. Genrepedagogikens användning i SVA undervisning : Cirkelmodellens tillämpning i läromedel och undervisning för Svenska som andraspråk

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Assal Alsawadi; [2021]
    Nyckelord :Genre pedagogy; curriculum cycle; Swedish as a second language; interview; teaching materials; systematic concept analysis.; Genrepedagogik; cirkelmodellen; svenska som andraspråk; intervju; läromedel; systematisk begreppsanalys.;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to examine the use and application of the curriculum cycle in Swedish as a second language teaching and how the relationship between theory and practice might look like. The questions that formed the basis of this study addresses how the curriculum cycle is used in teaching of Swedish as a second language and how the curriculum cycle is applied in teaching materials for students learning Swedish as a second language. LÄS MER

  4. 4. Cirkelmodellen som metod för SFI-undervisning på en C-kurs : En kvalitativ studie om en lärares uppfattningar om och arbete med genrepedagogikens tredje ben, som undervisningsmetod på SFI C-kurs, studieväg 2

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Svenska som andraspråk

    Författare :Dragana Lazic; [2021]
    Nyckelord :genrepedagogik; cirkelmodellen; undervisningsmetod SFI;

    Sammanfattning : Att undersöka en SFI-lärares uppfattningar om och arbete med genrepedagogikens tredje ben, cirkelmodellen som undervisningsmetod på SFI C-kurs, för elever som studerar på studieväg 2 är denna uppsatssyfte. Frågeställningar som studien söker svar på är lärarens arbete med fas 1 och 2 på studieväg 2, hur läraren upplever cirkelmodellen som metod för individanpassad undervisning och vad anser läraren vara utmaningarna vid användning av cirkelmodellen på denna studieväg. LÄS MER

  5. 5. Redrafting the Writing Process : A study about using reflective learning to improve the writing skills of Swedish students

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Emma Lindestaf; Lina Malmqvist; [2021]
    Nyckelord :reflective learning; writing skills; ESL; linguistics;

    Sammanfattning : It is well established that good writing derives from writers who understand the writing process. However, while the National Curriculum of England explicitly states that teachers should incorporate important parts of the writing process, such as drafting, revising and proof-reading, in their teaching, the Swedish national curriculum does not. LÄS MER