Sökning: "customer consent"

Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade orden customer consent.

  1. 1. Artificiell Intelligens i Digital Marknadsföring : En kvalitativ studie om konsumentintegritet i samband med nyttjandet av AI

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Julia Lännenmäki; Jennifer Norman; [2023]
    Nyckelord :Digital marketing; Artificial intelligence; Personalized marketing; Consumer privacy; GDPR; Digital marknadsföring; Artificiell intelligens; Personlig marknadsföring; Konsumentintegritet; GDPR;

    Sammanfattning : Digital tools are rapidly evolving (Quach et al. 2022), and this is a contributing factor to the increase in breaches of consumer privacy. This creates a need to understand how consumers relate to marketing using Artificial Intelligence (AI) and personal information to enable personalization (Kumar et al. 2019). LÄS MER

  2. 2. Value Sensitive Future of Persuasive Technology in Retail : Multi-Stakeholder Approach

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Dominika Grossova; [2023]
    Nyckelord :persuasive technology; value sensitive design; ethics in HCI; multi-stakeholder appraoch; artificial intelligence; retail; övertygande teknologi; värdekänslig design; etik i HCI; flerpartsperspektiv; artificiell intelligens; detaljhandel;

    Sammanfattning : Persuasive technology is becoming increasingly prevalent in the retail industry, often to influence customer behaviours and increase sales. This study explores multi-stakeholder perspectives on the values, ethical considerations, and possible risks associated with the implementation of such persuasive technologies. LÄS MER

  3. 3. Permission-based Email Marketing for Customer Engagement : A qualitative study on how email marketing and relational factors influence consumers' non-purchase behaviors

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Anna Mannelqvist; Isak Mårtensson; [2022]
    Nyckelord :Relationship Marketing; Online Relationship Marketing; Email Marketing; Permission-based Email Marketing; Personalized Email Marketing; Customer Engagement; Non-Purchase Behaviors;

    Sammanfattning : Email marketing is not a new concept within marketing, it has been used by companies as a cost-effective way to incentives purchases for decades. However, during the past few years, there was a shift in the way email can be used. LÄS MER

  4. 4. Organisationers etiska hantering av kunddata: integritet, samtycke, säkerhet, förtroende och ansvar : En kvalitativ studie om hur organisationer tillämpar etiska förhållningssätt vid hantering av kunddata

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologi

    Författare :Sandra Berg; Sally Stenberg; [2022]
    Nyckelord :Ethical approaches; data collection of customer data; ethical challenges; ethics; data privacy; data collection and ethics; Etiska förhållningssätt; datainsamling av kunddata; etiska utmaningar; ethics; data privacy; data collecting and ethics;

    Sammanfattning : Allt fler organisationer är beroende av kunddata för att kunna leverera sina tjänster. Med den ökade insamlingen av personlig kunddata uppkommer etiska utmaningar för organisationer. Enligt tidigare forskning ställs högre krav på hur organisationer hanterar kunddata idag. LÄS MER

  5. 5. Aktuella recept? : En intervjustudie om avvikelser i apotekens receptlistor

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kemi och biomedicin (KOB)

    Författare :Sofie Bejmar; [2021]
    Nyckelord :Läkemedelsanvändning; Receptlistor; Avvikelser;

    Sammanfattning : Background: Around two thirds of the Swedish population use prescripted drugs and usage usually increases with age. Along with increasing age and more prescriptions, the risk of side effects and interactions also increases. Drug-related problems (DRP) causes suffering of inviduals and is also associated with high costs for the society. LÄS MER