Sökning: "customer satisfaction of hotels industry"

Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden customer satisfaction of hotels industry.

  1. 1. The Desert of Talent in Hospitality Industry : A Qualitative Analysis on High Staff Turnover in Chinese Hotels

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Xiaoxin Xing; [2023]
    Nyckelord :Hotel; Staff; High Turnover; Sustainability; Industry; Tourism; China;

    Sammanfattning : This paper through qualitative research and the author's collection of relevant articles and materials explains the high turnover rate of hotel staff in China. Employee turnover refers to the behaviour of employees voluntarily or involuntarily terminating their labour relationship with an organization. LÄS MER

  2. 2. Needed and wanted? The effects of Green Marketing on Customer Satisfaction in the hotel industry.

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Maike Strube; [2022]
    Nyckelord :Green Marketing; Customer Satisfaction; Hotel Industry;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to analyze if green marketing influences customer satisfaction significantly in the hotel industry in Umeå. Several green practices are tested to create an overall picture of the behavior on the market. These are Water Conservation, Energy Conservation, Waste Management, Food Management and Labeling. LÄS MER

  3. 3. Reaching the Service Recovery Paradox : Using the Anchoring Effect to Reduce Required Monetary Compensation

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Jesper Björkman; Nathalie Kron; [2022]
    Nyckelord :service failure; service recovery; service recovery paradox SRP ; anchoring effect; cognitive bias;

    Sammanfattning : Aim: When service failures occur, companies must use service recovery actions to recover customer satisfaction. The service recovery paradox refers to the paradox which occurs when a customer is more satisfied after successful service recovery, than they would have been if no failure had occurred. LÄS MER

  4. 4. Webbdesign som väcker känslor : Ett verktyg för hotellwebbplatser för att påverka kundrelationer med Generation Z

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Kajsa Ojala Åkerman; Elinor Meijer; [2022]
    Nyckelord :Website; web design; web design element; visual impression; trust; satisfaction; loyalty; customer relationship; Generation Z; hotel website; Webbplats; webbdesign; webbdesignelement; visuellt intryck; tillit; tillfredsställelse; lojalitet; kundrelationer; Generation Z; hotellwebbplats;

    Sammanfattning : Webbplatser har idag mindre än en sekund på sig att göra ett visuellt intryck innan besökaren riskerar att gå vidare till en annan webbplats. I hotellbranschen där kundrelationer är högt värderat och det fysiska mötet i många fall har bytts ut mot hotellets webbplats spelar det visuella intrycket en viktig roll. LÄS MER

  5. 5. Hur påverkas ett bolags ekonomistyrning av en kris? : En fallstudie på Scandic Hotels Group AB

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Isak Bengtsson; Måns Tjelander; [2021]
    Nyckelord :Management Accounting Systems; Management Control; Financial Crisis; Crisis Management; Risk Management; Hotels; Corona Crisis; Ekonomistyrning; ekonomistyrningens nivåer; finansiella kriser; krishantering; riskhantering; hotell; Coronakrisen;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att ge insikt i hur Scandic Hotels Group AB:s (Scandic) ekonomistyrning påverkades över strategisk, taktiskt och operativ nivå av Coronakrisen. Tidigare studier kring ekonomistyrning under en kris lyfte fram ett skiftat fokus och att framförallt planering, kontroll, kommunikation och information påverkades. LÄS MER