Sökning: "customers search behavior"

Visar resultat 1 - 5 av 33 uppsatser innehållade orden customers search behavior.

  1. 1. Konsumentbeteenden och hållbarhet. En kvalitativ studie av hur konsumentbeteenden påverkar hållbarhetsaspekterna av online försäljning av kosmetiska produkter, inklusive returer

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Smilla Seeger; Alice Svensson; [2024-02-12]
    Nyckelord :Consumer behaviour; digitalisation; cosmetics; returns; buyer-decision-progress; cognitive dissonance; secondary market;

    Sammanfattning : The ever-growing e-commerce brings many opportunities for society's consumers and businesses. Digitization has strongly contributed to these opportunities and has, among other things, facilitated the search for information and increased the range for the customer. LÄS MER

  2. 2. "Cracking the GenZ Code: Unraveling the Needs, Pain Points, and Desires for an Improved Omnichannel Fashion Experience" : A qualitative study by understanding the consumer decision-making process

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Ebba Uhlin; Moa Lundberg; [2023]
    Nyckelord :Omnichannel; E-commerce; Physical Stores; Pain Points; Touchpoints; Customer Journey; Consumer Decision-Making Process; Retail Technologies; Generation Z;

    Sammanfattning : In recent years there has been a remarkable distribution of the omnichannel environment, which has emerged as a significant factor in the fashion industry. Today's society is characterized by customers who possess extensive knowledge and easy access to information online, with the added convenience of constantly available e-commerce. LÄS MER

  3. 3. No more pink barbies? : Investigating customer acceptance towards gender neutral marketing initiatives

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Alina Steindl; [2023]
    Nyckelord :Gender stereotypes; gender stereotypes in marketing; ethics in marketing; gender pay gap; gender inequality; gender neutral marketing; children’s toys;

    Sammanfattning : Background: Marketing communication often uses gender-stereotyped messages to reach their target groups more effectively. Activities like this can have harmful consequences, especially when aimed towards children. Those effects have been found to also contribute to gender inequalities, among other aspects. LÄS MER

  4. 4. Amazon i Sverige – vad väntar nu? : En uppsats om Amazons etablering i Sverige och hur den kan komma att påverka svensk e-handelsmarknad och dess aktörer.

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Nationalekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Louisa Tornberg; Nina Lovric; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : I denna uppsats undersöker vi hur Amazons etablering i Sverige kan komma att påverka den svenska e-handelsmarknaden och dess e-handelsaktörer. Utifrån tidigare litteratur, teorier och dagsempiri har vi identifierat fem konkurrenskraftiga faktorer – vilket är att lösa kundens sökkostnadsproblem bättre än andra, (överlägsen) teknologi, stordriftsfördelar, nätverkseffekter och strategiskt beteende - som bidrar till en aktörs konkurrenskraftiga ställning på e-handelsmarknaden. LÄS MER

  5. 5. Kombinatorisk Optimering med Pointer Networks och Reinforcement Learning

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Artificiell intelligens och integrerade datorsystem

    Författare :Axel Holmberg; Wilhelm Hansson; [2021]
    Nyckelord :Pointer Networks; Reinforcement Learning; Combinatorial Optimization;

    Sammanfattning : Given the complexity and range of combinatorial optimization problems, solving them can be computationally easy or hard. There are many ways to solve them, but all available methods share a problem: they take a long time to run and have to be rerun when new cases are introduced. LÄS MER